• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • mejram

Åh, backstage på opera! Kan det bli bättre? Mörker, värme och underbar musik. Människor som springer tyst, tyst, fort, fort. Där har jag jobbat måååååånga kvällar. Saknar det trots att det stundtals var världens mest långtråkiga jobb.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Mamma Mio

Godmorgon! Idag ska jag försöka få till en städning av hemmet....
    Tänkte få maken att delta, får väl se hur det går.....

Vi ska titta på ett hus kl 14.45...mest för skoj skull.....

TACK ANNA!
    Hoppas på att jag kan återgälda passning av dina små!

TOSCA! FANTASTISK FÖRESTÄLLNING,
    Jag grät på slutet!

• Trulsa2

Här kommer tårar av ansträngning... Har spenderat 3h framför datorn med att sammanställa dagordning, mål, planering av verksamheten osv. Ska ha föräldramöte i morgon kväll................

• mejram
    Förvånad Oj, vad hände Faf? Är ni OK?
  • Mamma Mio

Usch FAF,, detta är inte kul...har också varit med om inbrott....
    Hur har det gått? Vad har man tagit??

• Full av förhoppning

Helt sjukt! Vi åkte hemifrån vid 14:30 för att gå på kalas i Malmö... och på hemvägen bestämde vi oss för att NU köper vi Mc Donaldsmat med hem och sen jävlar i hoppet skärper vi oss med mat och liknande från och med i morgon.

Vi äter hela måltiden vid bordet och när vi är klara hör jag katterna jama guttoralt och jättekonstigt och jag börjar leta efter dem... Thomas går också och letar och säger "vafan har hänt här", då var dörren till pannrummet öppen i datorrummet.

Samtidigt hör jag kattjamandet bakom mig och vänder mig om och ser att katterna sitter ute i vårt uterum !!!???? Hur fan kom katterna dit säger jag till Thomas samtidigt som ena katten springer mot mig och hoppar RAKT IGENOM RUTAN???!!!! Helt chockad konstaterar jag att där inte är någon ruta... jag fattar ingenting. Kollar åt höger och ser att altandörren ut till vårt trädäck är helt vidöppen.

Jag går ut på altanen och konstaterar att rutan står lutad mot frysboxen och listerna som suttit runt rutan ligger prydligt på frysboxen och jag tänker tusen tankar på om det brunnit eller katterna varit i fara eller nåt och någon tvingats bryta sig in ... helt chockad... fattar att vi haft inbrott och börjar kolla allt. INGET SAKNAS!!! Vi måste ha avbrutit dem precis när de brutit sig in.

De hade varit i datorrummet och alla tre datorerna + den bärbara som låg i bokhyllan var kvar... det var varmt i huset så det kan inte ha stått öppet länge. Vi måste ha överraskat dem och de har flytt genom grannarnas trädgård eller nåt. Jag började gå runt till grannarna och höra om de sett eller hört nåt.... 2 timmar senare kom jag hem igen och vi väntade på att polisen skulle komma. Nu har de varit här och tagit fingeravtryck och grejer och Isabelle är helt uppspelt och jag är skärrad och Thomas sätter tillbaka fönstret och vi ska skaffa larm!!!!!!

Vi hade larm men avbokade det för att vi hade katterna och de skulle satt igång det, och det kostade 800 extra i månaden för att ha petguard eller va fan det hette...
    FY FAN!!! Tänk om vi mött dem i carporten... för det är enda flyktvägen förutom genom häcken till grannen....

vi är ok och inget saknas men jag och Isabelle stannar hemma i morgon för vi lär vara trötta och skakade....

• Mamma Mio

På samma sätt bröt man sig in i vårt förra hem...man plockde av listerna och lade ut fönstret på gräset....man han ta vad vi hade i sovrummet, sen gick larmet igång inne i köket, -alla rum var inte larmade.

Trist, de tog smycken, allt guld, man hade tömt ut skrinet på sängen och tagit det med värde... och ett gameboy+spel, och en massa swatchklockor Ulf samlar på.

När vi sen flyttade och jag delade sängarna hittade jag mitt dophjärta, de hade fallit ner mellan sängen och sängramen...så det har jag kvar.

• mejram

Usch. Det är en hemsk känsla att veta att någon okänd varit inne och rört sig i ens hem. Hoppas att ni lyckas komma över detta fort så ni inte behöver känna er otrygga hemma.

Fy f-n för kriminellt pack!!!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11