• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • mejram

Hmmm scoutläger....det var en sisådär 20 år sedan sist, scout-86 hette det då, utanför Göteborg med deltagare från när och fjärran. Frågan är om man vill tillbringa den tid man har ledigt från barnen i skolan med andra skolbarn??? Tål att tänkas på.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Mamma Mio

Kanske maken kan komma med Mejram...finns säkert uppdrag för honom!

Jag hade önskat att hela familjen kom iväg på detta...men min make vägrar sova i tält!

• mejram

Ja, scouterna får väl en massa tygmärken som ska sys fast på skjortorna

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Mamma Mio

Hm, vi har limmat på våra, de åkte dock av i torktumlaren efter första tvätten.

• AnnaOnIce

FAF : Tack för den. "Spyr om AOI". Om du nu ska omtala mig i 3e person kan du väl välja något mer glamoröst citat? Annars får jag sluta helt att skriva här. Ena gången står det "daskar som AOI" eller "Problem som AOI har"... eller AOI sa det ena o det andra hemska.
    Kan du inte skriva "snygg som AOI" eller "en sån bra mamma som AOI" eller "lyckad som AOI".
    Annars måste jag också vara hemma snart o gråta över självkänslan... (vilket jag ju redan gör - sa ju att jag hade livskris).

Trulsa: Det kommer fler hus.. ja, men jag har börjat tvivla. Måste hitta tillbaka... vill jag ha hus? Vill jag detta?
    Kan nog bero på att sist jag hade en tid utan barn på över 30min var när vi var hos Katla. Nu har jag sovit dåligt i 3 veckor på grund av barn som väcker mig o jag har nattat dem båda själv medan mannen varit i Frankrike på skidresa, kurs i Göteborg och imorgon på FCK Köpenhamn-Bröndy fotboll.
    Mmmmm....gr..rrrr.... snart vaknar demonen inom mig.
    Jej e ved att få nok!

Dagens fråga: Varför undrar män varför de inte får sex när det står 6liter mjölk o en gammal ost i kylen istället för Spumante o lite frächa snittar? Fan det e allt som behövs juh, fatta det! Jag vill ha lite kaviar så ska jag nog hitta mina snygga underkläder, inte en sovande karl i soffan.
    Livskrisen fortsätter...

• AnnaOnIce

Iallafall... för dem, precis som jag inte har nåt annat liv än att se tv och melodifestivalen... nr2 var bäst.
    Hon var UNDERBAR. jag grät båda gångerna hon sjöng sin låt! Kanske för att texten var igenkännande, eller bara för att hon var osm en liten fågelunge med underbar röst....

Röstade gjorde jag och också på The ark för jag love Ola Salo.

MM: Läger.. huh.. beror på.. finns det möjlighet till hotell med minibar? Jag vill dock inte jobba, jag är inte van med sånt, jag ammar ju.. om jag har lsutat med det har jag väl semester på sommmaren. Men jag kanske kan vara turist eftersom det också finns i ett samhälle.

go natt.

• AnnaOnIce

Julie e torr på natten sen 1v tillbaka. Det var ett beslut som helt o hållet kom från henne själv. "NEJ jag vill inte ha blöjja, jag vill ha trosor".

• Full av förhoppning

Men AOI... du förstår väl att enda anledningen att jag inte skriver "snygg som AOI" och andra glamourösa saker är för att jag inte kan identifiera mig med det.... det om något borde väl vara en komplimang

• Mamma Mio

Och Annaonice....när ska du släppa fjortisnojjan????

Du vägrar bli vuxen. Jag vet att du just nu är inne i en tid med spyor och vaknätter...men det kommer inte att förbli så! För att undgå livskris i detta läget är det bättre att gilla det.
    Det går över. Snart!

Självkänslan är ju dessutom en mycket viktig känsla. Vi ska inte glömma att den går över till våra barn!
    Så som mamma gör/är smittar på våra framförallt töser-

Se till och skrapa ihop er...i alla fall utåt sett! I allafall så era töser ser det!

Sen är väl läger inte så himla "vuxet och flådigt" men jag tror det kan bli kul!
    Så jag åker!
    Man kan ha med medföljande till funktionärer om man inte vill "jobba"

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11