• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • AnnaOnIce

Inte för att nån undrar men jag är tillbaka från Hell.
    Har haft nånslags maginfluensa sen mån/tisdags.. kunde stå först idag.

Finns de något v¨rre än at kräkas o b*jsa vatten dag o natt?
    Ja, när man samtidigt ska torka upp från två till som gör det samtidigt! Jag o Julie har sovit på toa golvet i två högar! Jonathan kom över det snabbare.

Härmed förbjuder jag sånna bakterier att närma sig mig! Jag får livskris o har det fortfarande.

btw. hade också bokat visning av huset i limhamn men kunde inte ens avboka på grund av sjukdom, var helt utslagen, men de tycks inte sakna mig. Har dock gett upp husletande tillfälligt på grund av livskrisen. Kunde liksom inte tänka mig att sitta hos någon annan, alltså i nån annans hus o vara sjuk. (det var så det kändes=. Orkar inte flytta, för jobbigt, orkar ingenting nu, vill bara sova.

• Full av förhoppning

Hmm jag har mått skit psykiskt efter inbrottet, inte sovit och varit ett vrak och varit hemma för att jag inte kunnat koncentrera mig och fungera riktigt... har mått lite bättre idag och gick på tjejmiddag hos grannen tvärs över för att skingra tankarna lite...
    sticker det i någons ögon så ber jag om ursäkt.

• Mamma Mio

Du behöver inte be om ursäkt....inte till mej.....men när du beskrev att det kändes "förbjudet" att vara hemma m.m och sen orkade gå på fest stack det till lite......

Men det går över.....sticket alltså....

• Full av förhoppning

ja du det får det allt göra för jag har inte varit på någon fest...
    jag har ätit middag med granntjejerna och pratat om inbrottet och larm och jämfört vilka larm vi har och vad man ska välja till etc... vad vi har för system och vem man ringer om det händer något och liknande. Samtliga har mått dåligt och blivit skärrade av inbrottet och jag har varit "hemma" från jobbet men inte ens vågat vara hemma i mitt hus utan varit ute mesta delen av tiden eller hemma hos min mamma eller pappa.

Med förbjudet menar jag att vissa kanske inte kan tänka sig in i situationen och hur man mår utan endast godtar fysisk sjukdom som orsak att vara hemma.... och då känns det genast "förbjudet" att ens lämna huset. Kände samma när jag fick mitt missfall innan Isabelle och en kollega såg mig på Favör....
    Svårt att förklara... de känslorna kan bero på att jag är en moralkärring och noga med att vara rättskaffens.

• Trulsa2

Det kallas pliktkänsla och den är djupt rotad . Du skall arbeta i ditt anletes svett.. Martin Luthers hesa stämma flåsar dig i nacken. Vi är alla offer...

Idag är det ju fineväder!
    Välkommen tillbaka till livet, AOI. Nu är du smal och undernärd . Andra hus väntar på dig!

• Full av förhoppning

ja sååå är det det heter... Pliktkänsla.

Jag har det även när jag ligger och spyr och bajsar vatten som AOI... känner skuld att jag är sjuk, för jag då vet att mina kollegor får in en främmande vikarie (om vi har tur) och får det tufft på grund av att jag är sjuk.

Om man sen dessutom fått vara hemma en hel vecka innan detta för att Isabelle var sjuk så blir man lite panikslagen samtidigt som man innerst inne vet att man inte skulle kunna fungera på jobbet

Har haft sååå kort stubin och varit på vippen att börja gråta hela tiden, har knappt sovit och har haft ont i magen sedan inbrottet.

Inbillar mig saker som antagligen aldrig ens har hänt, saker som att de gått in i min garderob och tagit fram mina trosor och stått och skrattat åt vilken fet brud det bor i detta huset... eller att de skurat toan med våra tandborstar och ollat våra tallrikar etc.... saker som mitt logiska tänkande avfärdar men som ändå ligger och maler och gör att jag känner mig grymt förnedrad och att hela min trygghet är rubbad

Thomas håller just nu på att installera vårt 9 000 kronors larm och ska försöka få igång det innan vi måste åka till Thomas pappa som fyller år Smörgåstårta kanske lindrar lite ...

Ska jobba på måndag igen och känner att jag börjar komma tillbaka lite även om jag fortfarande känner mig lite instabil.

Skönt att du mår bättre AOI!

• Svinto

Förstår att du mår dåligt fortfarande FAF. Det tar tid att komma över ett inbrott. Visst behöver man skingra tankarna med "likasinnade" ibland.
    Ett larm på 9000 papp! vad är det för larm??
    Måste ni slänga ut pengarna med en gång??

Skönt att du är bättre AOI. Jag hade nästan samma åkomma för 2 veckor sedan men det kom bara uppifrån på mig-och det vara bara jag som var kass- tack o lov!! Men hemskt var det!!

MM-du menar att Mimmi är torr på natten också??
    Jag tänker precis som SL-någon gång har Julia velat vara utan blöja på natten men JAG är inte beredd att släppa den än. Tror inte det räcker att gå upp med henne en gång på natten då blöjan är proppfull med kiss på morgonen (eller??).
    På dagen har hon annars varit torr sedan 22 månader och när hon sovit middag sedan 26 månader. Nu har ju dagiset kommit in o spökat så vi vill inte röra om för mycket i hennes rutiner nu.

Igår var jag ute med jobb på Big Bowl. Vi var ett nätt litet gäng på 8 pers som efter bowlingen snabbt blev 6. Vi hade jättekul hela kvällen! Synd bara att musiken var för "teckno" för mig...Kanske håller man på att bli gammal
    Fick igår av mina arbetskamtarer veta att jag har en underbart söt tjej-jag växte flera cm Tänk vad några ord kan göra så mycket

Har idag varit ute o simmat med hunden och handlat lite. Eftermiddagen kommer fördrivas med tvätt,dammning och matlagning- YESFundersam

• mejram

Pliktkänsla.... det är den som gör att man är hemma en dag från jobbet för att man är helt dunderförkyld, men går dit nästa dag då man känner sig liiite bättre - en alvedon och lite nässprej så fixar man ju det. Med följden att man inte hinner bli frisk utan är halvrisig flera veckor och inte orkar jobba ordentligt. I stället för att vara hemma tre-fyra dagar, sova hela tiden och komma tillbaka frisk och kry.

Det är säkert den som också gör att man ofelaktigt alltid blir sjuk när man är ledig eftersom det är först då man tillåter sig att känna efter...

Aquaria i dag. Linnea kröp omkring bland hajarna - spännande värre.

Fröken här är torr hemma på dagtid, men inte på dagis. Hon är för blyg och försynt för att säga till och vill inte gå när personalen frågar. Får väl se när det lossnar.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Sommarlycka

Någon som minns att vi var hos min syster förra helgen och kvällen slutade med "Sing Star" (kareokespel till PS2). Idag kom min käre make hem med en inslagen paket (jag fyller år imorgon). Gissa vad det innehöll... Skrattande 
    (Kanske något för kryddpartyn Flört)

Ja, visst såg huset trevligt ut. Men har det ökat med 900 000 Penga mun innan ens visningarna är över så är det tyvärr inget för oss Gråter. Men vi fortsätter leta. Vi vill ju bo nära dig Trulsa Flört

Trevlig lördag på er!

• Mamma Mio

aQUAIRIA...HIMLA TREVLIGT STÄLLE, HAR VARIT DÄR FLERA GÅNGER MED KILLARNA.

Ngn använder stpora bokstäver...grrrr

Mimmi är torr 24 timmar per dygn ny Aima....men hon kom nog bara god tvåa.
    Hon kan inga färger ännu.

Är trött i skallen, begravningar tär. 110 personer!
    Det gick ganska bra att sjunga ändå...trots att man blir så ledsen.

Pliktkänsla och Luther...lagom är nog bäst. Men lagom har varit ganska mycket i vårt land under lång period nu...men tack och lov kanske det kan bli lite balanserat med lite nya regler och kontroller!

Jag hade keolleger som sjukskrev sig i protest vid ett tillfälle, det resulterade i att chefen begärde intyg från första dagen och en utredning via Previa. Bra tycker jag.

Är det ngn som vill komma med som volontär i sommar? 13-23 juli på ett jätteläger (25.000) från hela världen.....800:- kostar mat och logi...per person, dagis finns till de blöjfria barnen. Gratis, man betalar för mat.
    Jag tror det blir himla kul! Min make kommer inte med, men Max är lägerdeltagare, jag försöker få Tim att komma med som funktionär.

Detta blir en "lagom" semester för mej, mycket folk och nya anknytningar.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11