Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Men AOI är du redo för att bli 14:is aktig för min skull
Kan ju påpeka att jag känner mig ej det minsta 14:isaktig och jag tog lite illa upp tills jag läste att du ej ville att jag skulle ta illa upp. Förstår inte hur det kan vara 14:aktigt att ha "hempartyn" som du kallar det????? Vad i det är 14:isaktigt????
Men då räknar jag med att du kommer till mig den 27:e kl 19.... ta gärna med en kompis om du vill, såkan ni ju sitta och håna min 14:isaktighet????
Någon annan som vill komma, hjälp mig nu att käna pengar tjejer
´får man fika?
kl 19 e försent, julie ska sova kl 20.
jag har ju ingen barnvakt. t är inte hemma förrän kl 20.30 tisd+torsd.
Oj oj!
Nu börjar det likna nått igen
Ja Anna...att skaffa barn vid 20 var INTE genomtänkt...men ok ändå...MEN jag gillar ordet som Merjam kom med, vuxenliv på "STANDBY".....
Som tur är har jag hunnit få tillbaka lite vuxenliv mellan barnen, i alla fall så mycket att jag insett vilken kort tid det är så övermäktigt jobbigt att man nästan försvinner i kräk och tvätt....
Och när det gäller din lust till glamour är den ju kul...men íbland känns det som om det du längtar till är mer obundenhet än drinkar i loungen!
Och inte måste man gilla Ullared i Lödde....inte ens Ica Maxi är ett måste, Lidl och Willys finns med
Jag hinner inte reflektera över hur bonnit något är här. Jag har fullt upp med att se till att vardagen fungerar. Men Lyxar till det ibland, min lyx vill säga. Karlaby krog tex!
Anna! Boka en helg eller några vardagar där så tar jag hand om båda dina barn! Ta Tomas med dej...låt dej spabehandlas och njut!
SL grattis i efterskott!
Som tur är får alla få barn när de vill, men om man har stora bekymmer med sitt själsliga liv kanske man ska komma till rätta med det innan man får barn...man får ju mindre tid till att reda upp saker, man har ytterligare en person att ta hänsyn till...
Det finns många sidor hos mej jag önskar att mina barn INTE tar över, men jag tror att de kan sålla och pojkarna tar ju framför allt efter sin pappa. (oj oj)
Men jag hade inte nöjt mej med att den enda roll jag överfört till min dotter, där det finns självkänsla är min mammaroll...vill jag bara att hon ska bli en bra mamma?
Jag har ju förstått att du jobbar hårt med din självkänsla ...kanske det ska få ta lite tid innan nr 2,3,4 kommer, så du hinner med att förankra dina nyvunna insikter!
Och tösen din är hur go som helst, helt tillfreds med sitt liv.
Men utmaningarna blir större!!!
Mimmi sover kl 19 nått, med stora undantag!
Oj, här har det hänt mycket på kort tid. Det är som det är och det enda att göra är att uppskatta det vi faktiskt har istället för de saker vi saknar (oj, lät som det kom direkt från någon lärobok). Ibland tycker jag det är SKITJOBBIGT att vara 2-barnsmor och dessutom klara av att behaga en krävande make (om än så snygg ) men jag biter ihop och hoppas och tror att det blir bara lättare. 2-årstrotsen tär mer på en (och förhållande) mer än jag någonsin trott var möjligt. Dessutom har jag valt att gå tillbaka till skolan och läsa på heltid när Maximilian bara är 7 månader. Börjar blir lite trött och sliten. Men jag har faktiskt valt mitt liv. Jag visste hur J var när jag valde att skaffa barn och gifta mig med honom. Jag valde att skaffa 2 barn så tätt så nu får jag helt enkelt klara av detta!!! Vad jag däremot har som många saknar är BARNVAKT och en stöttande mamma och syster. Det hjälper otroligt mycke när man känner sig otillräcklig. Och ibland får även jag smaka lite på glamouren
Jag älskar mina barn och min man som för det mesta faktiskt är alldeles underbara och tror att de flesta här inne gör det samma (sina egna, inte mina såklart
)
Tack för gratulationerna!
PS. För att gnälla lite till... Hade bjudit hit mina föräldrar och min syster och hennes familj på kaffe och glass igår för att minifira. Js bror hörde av sig och ville också komma och det tyckte jag bara var kul. Alla hade toppenpresenter med sig. Sen kommer även min svärmor och hennes man. De har med sig jättefina kläder till Matilde (för hon "fyllde månad")och en mjukisskallra (är inte han för gammal för sånt nu) till Maximilian. De hade glömt att jag fyllde år så jag fick ett mobilsmycke och 4 stearinljus!!! Efter 15 år kommer människan fortfarande inte ihåg min födelsedag. Ledsen
Nu ska barnen oc jag till öppna förskolan för första gången
Ha EN UNDERBAR DAG ALLIHOPA!
SL! Precis som du skriver, har man satt båten i sjön får man ro den i land! Lite jävlaranamma saknas hos medelsvensson!
Men barnvakt ibland är guld värt! Kom nu AOI med dina goa ungar!
AOI...läste ditt inlägg igen....
Om du frågar MEJ vad jag tycker är roligt ingår INTE idrottsföreningen och dess korvkiosk. MEN eftersom sonen spelar fotboll (han vill sluta) och man förväntas: Stå i kiosken, sälja bingolotter, sälja chocklad, köpa benskydd, fotbollsskor, grusskor, målvaktshandskar, grusbyxor, målvaktsbyxor m.m när man är förälder kommer vad man själv vill i femtionionde hand.
Ja, får man bajsa på egen hand bör man vara nöjd.
Just nu.
Att tillfredställa barnens behov är just det som är nr 1. Så bör dert vara. att kunna göra detta utan att utplåna sig själv är en konst.
Anna, tänk på att inte inför Julie för mycket beklaga dej över hur lite glamour barnen ger dej, hon ska inte få skuldkänslor för att hon berövar dej frihet!
MÅNDAGSKRAM!
Kl 11 ska vi titta på hus på Järavallen, nybyggt och fint. Hoppas maken gillar det!
Ojdå... missade alla totalt att jag bara skämtade? Tror ni verkligen att den enda roll jag är säker i är min mammaroll???
Ja jag har dåligt självförtroende över min vikt och över att jag pratar mycket, men jag VET att jag har humor, jag VET att jag är snäll och omtänksam och jag VET att jag är en bra mamma.
Jag har nog inte mer osäkerheter än någon annan, skillnade är kanske att jag är mer öppen och ärlig med mina, och NEJ jag behöver inte, vill inte och ska inte vänta med nummer två (med vilje) för det finns absolut ingen anledning till detta.
Och JA min dotter är en underbar och trygg liten tjej helt tillfreds med sitt liv.
Japp, Isabelle fick titta på melodifestivalen. Det var lördag och hon behövde inte gå upp tidigt på söndag, vi hade gäster och Isabelle har ingen superfast läggtid.
Hon somnar oftast vid 20 då det blivit en naturlig rutin, och då är det för att hon är trött.
Är hon inte trött före 21 så startar jag inte en konflikt när jag inte anser att det inte behövs, vi kommer att ha tillräckligt många konflikter de närmsta 18 åren och jag väljer att sålla bort de jag kan utan att det får några ödesdigra konsekvenser
Hon är aldrig trött och grinig med att komma upp och igång på morgonen och klarar dagen hur bra som helst. Det funkar bäst för OSS
Grattis i efterskott SL