• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

Vi gnäller här i skåne också! Har du inte märkt det??

• Tesselessan

jag frågar som Aima. Vad är aquariom..eller vad det nu hette?

..lite sent inlägg i debatten..men any way jag resonerar så här: Att vara vuxen det är att kunna plocka fram det barnsliga i sig vid rätt tid och plats...

Och om jag fortfarande är lite fjortis..JAPP!! och det är så jävla skönt att få vara det ibland.
    Att få fnittra med tjejkompisarna över en koppkaffe,göra ointressanta tester in nån tjejtidning.Att få vara gnällig och kvidig och sucka över hur folk klär sig..ja ni vet sådanna där obetydliga grejer..
    Och jag älskar fortfarande färgen rosa.
    ..sen när klockan är 17.00 då är det dax att vara vuxen och mamma och fixa mat till familjen..när klockan är 20.00 då kan jag ha glamour med nått gott vin,ost och sånt..

Sen är kanske jag lite ego i mångas ögon,jag fixar barnvakt för att gå ut och göra sånt som jag gjorde innan jag fick barn. Konserter eller fest med polarna eller gå på stan och shoppa..
    men den tiden behöver jag för att orka vara en goa och glad, kexchokladmamma.

Jag fick barn tidigt, men jag är glad att jag fick min son just då för han var den som förändrade hela mitt liv till det bättre..jag slutade med "alla" dumheter..

• mejram

Aquaria är ett museum på Djurgården där man kan titta på fiskar. I regnskogsmiljö, i korallrevsakvarier och svenska föraurade sjöar. Och så kan man då krypa "in" i hajakvariet så hajarna simmar runt om en. Ganska litet, men alldeles lagom för att man ska hinna se allt och gå tillbaka till favoriterna. Rekommenderas vid Stockholmsbesök.

I morgon ska jag åka skridskor med femmorna i Kungsträdgården. Oj vad de kommer att ha roligt åt mig när jag åker omkring som Bambi.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Tesselessan

mejram: tack då behöver jag inte känna mig allt för Notupdated eftersom det är i Stockholm..Rekomenderar däremot Tomtitts i Södertälje.

Livet är väl underbart..I söndags gick våran tvättmaskin i sönder.Den sa tack och godnatt och vägrade pumpa ut vattnet..Bara till att beställa en ny.Jajamensan,jag ser det från den possitiva sidan och tänker att jag får en med större trumma och att den är energisnål..
    Mannen kom hem med den igår kväll..tror ni inte att det fattas en liten jäkla kopplingmojäng för att installera fanskapet..jodå!

Tvätt var det redan innan i högavis.(har en son som är sängvätare)Och som grädden på moset mitt i mitt underbara desperate huosewifes pogram då kräker den lille ner heeeeela sin säng...flyttar honom till min säng och hinner inte ställa hinken där..heeeela min säng också!!
    In med ungen i badrummet där han sitter på knä vid toastolen medans mamma står och sköljer täcket i badkaret och spyr samtidigt.Pappa sprang runt och bäddade rent,sen flydde han sovrummet och sov på soffan medans mamma och lite delar på ett taäcke i stora sängen..

Glamuor??!! Inte denna j***a natten iallafall

Idag är man sliten,trött och har ont i magen..

• Tesselessan

BTW: det blir inget allahjärtansdag firande idag..tror ingen i denna famlijen är upplagd för romantik eller så..

*-jag älskar..uuuurk..dig...uuurk..vänta lite ska bara på toa.
    -vad sa du hjärtat(bakom stängd toadörr)..jo det var snällt att du köpt proviva,men tyvärr jag orkade inte ens gå till Konsum och köpa mjölk..du kan väl ta och få ett par rosor nån annan dag..OK?!
    -Visst lungt lilla gumman..- kan du använda doftspreyen och kära du borsta tänderna va..gulligt..Tack!Föresten var är Alvedonen har så jäkla ont nu när dom drog ut tanden idag..äsch jag hittar dom själv..(tack det var ju fint av dig att du kan det.tänker kvinnan)*

Det är kärlek det hahahahaha kan se det framför mig..
    Hoppas ni andra får lite mer romantik..

• Sommarlycka

Här var det tyst och tomt inne...
    Har alla däckat av kräksjukan eller?

Gräsänksa ikväll med maken iväg på jobbrelaterat (så får han det att framstå som i a f...) raj raj och har det trevligt. Tur man har två underbara barn som låter mamma sitta och surfa på hemnet Skrattande.

AOI - Matildas mage läcker luft rätt friskt den också. De har nog fått kålpudding på dagis eller nått Flört. Hoppas Julie mår bättre!

• Sommarlycka

Romantiken igår bestod av att jag och barnen köpte röda tulpaner med ett gulligt kort till J. Js romatiska gest bestod i att handla och laga mat (köttfärsgryta, jätteromantiskt - NOT!) så var det med den saken. Vi har aldrig gjort det till någon stor grej.

• Tesselessan

Här är såååå tyst..jag har väl skrämt bort alla.
    Okej att man kan få virus på datorn men detta vi har här hemma smittar faktiskt inte så

jag och barnen bakade en kladdkaka och pudrade med florsocker ett stort hjärtat ovanpå.Pappan här i huset blev jätteglad..själv fick barnen sina presenter av honom idag eftersom han kom hem så sent.Han sa att han har en överaskning till mig med..än har jag inte sett nån.

• Full av förhoppning

Jag gav T en ask Alladinhjärtan och jag fick en bukett jättefina långa vita krysanthemum (som luktade fruktansvärt)med ett kort där det stod: Till världens bästa mamma och "flickvän" Puss och kram från din Thomas. Isabelle hade gjort ett hjärta i trolldeg i förskolan.

Vi beställde Thaimat och min och Isabelles Milda mat gjorde att det brann i min mun och Isabelle satt och skrek och grät och försökte torka sin tunga och dricka en liter mjölk

Sen lade vi pussel och när Bella sov så kollade vi på CSI.

Romantiskt.... NOT

Mår kymigt.... hoppas jag mår bättre tills i morgon då vi ska ut med jobbet och fira en kollega som fyllde 40 idag

• Cookie

Nån som har en mailadress eller nåt till Katla? Vill gärna ha tag på henne - fast inte i sjukdomsfrågor

Maila mig privat eller så...

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11