Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
MM:
Ja ja vi är inte vana att plantera penseer, vi knipsar våra blommor istället.
Nej Mimmi busar aldrig, hon hänger på de andras initiativ. Så säger vi det.
Vi har varit i Bokskogen idag, Torup. Inte vad jag är van att kalla skog men ok.. det var en massa långa träd o en lekplats. Det tog bara 20mni att köra dit o ungarna tyckte det var kul.
Jag hade tyckt det var roligare om man fick rida i skogen
Nu ska vi se film... museumet som vaknar om natten.. suck snark.
Aima: Moa var likadan ett tag, nu går hon till oss båda igen. Tror säkert att Julia ändrar sig snart.
Idag har vi varit på Vellingeblomman, barnen ville ha både marsvin och kaniner med sig hem därifrån
På vägen hem körde vi inom mina föräldrar. Vi blev bjudna på mat och barnen busade med deras hundar ett tag innan vi åkte hem.
Moa stupade i säng vid 19-tiden, blev ingen middagssömn för henne idag.
Nu är vi hemma från ännu en påskmiddag (denna gång i Lund). Har ätit upp mig, sovit ut (under veckan, inte på middagen) och känner mig redo för jobbet i morgon... Sen tar det en halv dag och så är man inne i dimman igen...
AOI (och ni andra), då hann vi inte med någon fika det här lovet . När är nästa ledighetsperiod? Skönt att slippa tänka på sånt, va? Hur länge till är du mammaledig?
Synd att huset inte var lika flashigt i verkligheten. Jag får väl kolla vidare
B Wm i hockey...nånsom vet nått om detta?
ja så rasslar det till med nya husbilder...hur låååångsamt kan det gå?
Idag har Moa varit på VC och kollat sin lite inflamerade stortå. Hon har nageltrång stackaren Nu ska hon ha omläggning med alsollösning så att det inflammerade förhoppningsvis försvinner. På fredag ska vi till VC igen, är det inte bättre då ska hon få tid hos läkaren.
Nu skajag byta andra stinkblöjan på henne idag, verkar inte som att det hjälper att ta bort den synliga mjölken Vi måste nog ta bort den helt för att se om det blir någon skillnad.
Planlösning från svensk fastighetsförmedling kom nu...inte helt korrekt. Ska ändras.
(tjatar om huset)
Hemma från New York nu och brakförkyld efter en båttur runt Frihetsgudinnan, men jag är jättenöjd och har haft det underbart.
Det känns mycket roligare nu när jag ser dina bilder Mamma Mio för precis där de är tagna har jag nu gått Och tagit ungefär likadana bilder hahaha.
MM ditt hus är jättefint, förstår inte varför ni flyttar
Filur, tråkigt med mjölksituationen
Isabelle älskar blommor och klappar fint och tittar sålänge jag tittar, men om jag vänder bort så norpar hon en och säger ÄÄÄÄSCHHHKAR blommor mamma
De lär sig så småningom att inte finfördela dem Och busig är hon verkligen, det är helt underbart för hon är skitrolig!
Borde verkligen städa här hemma för det ser ut som kriget.... men jag mår som om jag varit igenom ett krig eller nåt och orkar ingenting. Vill ha apoteket från USA med mig hem nu med Tylenol och andra shcyssta grejer som hjälper.
Har nyss tagit lite cocillana etyfin och känner mig lagom drogad.
Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på när Thomas dammsuger
Kram på er
Wow MM är det så kontoret ser ut... Huset ser toppen ut! Vad är det som inte stämmer på SF ritning?
Faf - inte alls avis på din semester - JO!
AOI - när ska vi hinna ses? Jag har skola hela veckan men börjar inte förän kl 13 på fredag. Latte på förmiddagen? (om Maxe-mannen är bättre)
Påsken har varit både upp och ner?! Hunnit träffa min syster en HEL dag = underbart. Hunnit bråka med maken i fredags = inte lika kul. Blev inte bättre av att Matilda just nu är inne i en strumpbyxe-period och hellre är inne ALLTID än tar på sig byxor för att gå ut och leka (när det är kallt). Hon blir helt hysterisk när vi vill att hon ska byta till byxor -UNGE! Samtidigt är hon världens underbaraste .
Lördagen var vi hos min svåger och hans familj hela dagen och hade trevligt.
På söndagen hade vi Matildas jämnåriga kusin här och hon sov över. Min dumma idé att tjejerna skulle få ha en heldag och att kusinen sen skulle sova över. De hade kul men det var svårt att få dem att sova. Kusinen sov som en stock hela natten men Matilda fick komma in till oss. Maximilian har blivit störtförkyld med hosta och feber och höll mig vaken halva natten.
Måndagen innehöll en tripp till IKEA och sen middag hos mina föräldrar som nyss kommit hem från Gran Canaria.
Gud vad trött jag är! Vill bara sova!
Matilda somnade inte förän vid halv tio igår kväll och vaknade sen redan vid halv sju. Sov inte middag på dagis vilket resulterade i att hon SOMNADE VID MIDDAGSBORDET IDAG klockan halv sju! Hon är sååååååå söt!
FAF! Gud sån härlig trip...vi åker igen nästa år till NY! Vem vill komma med? UTAN barn!
SL japp så såg huset ut! detsom inte stämmer är detaljer bara, garderober m.m.
Pinsam historia:
Mimmi sov för en gång skull i min säng, hade somnat om efter morgon vällingen.
Ulf och jag blev "fysiskt aktiva", mycket försiktigt dock.
Lite smågung sådär bara under täcket.
Plötsligt vaknar Mimmi, sneglar på oss som inte gör någon större affär av det hela, så säger hon:" -Sluta gunga pappa!"
Ridå. Pappa slutade gunga.