• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

FAF,,,var ska ni bo?

JAG VILL ha GymBOREE kläder till Mimmi, finns på samma gata som disney store! (vi var för lata att korsa vägen så vi gick inte in!)
    Nära Central park! Ni måste gå på Zoo i central park!

Jag har en kanonguide på svenska om NY om du vill låna!

Ska ni boka great apple greater?

• Full av förhoppning

Vi ska bo på ramada plaza New yorker hotel.
    Är det inte för sent att boka "Big apple greeter"? Trodde man var tvungen att vara ute i god tid. Annars hade det varit en god idé eftersom jag och Isabelle får roa oss själva de första två dagarna för Thomas ska på möten.
    Jättegulligt av dig att erbjuda guiden men det blir lite långt att köra till Lödde för en turistguide Och jag har ju lite fullt nu innan resan. wiiiie bara en vecka kvar. Men supertack så mycket

Filur
    Stackars lilla Moa... det låter som laktosintollerans eller överkänslighet så vi får hoppas det blir bättre nu med laktosfri kost.

Fick beställning på ett armband idag Jättekul!!!
    Ska göra ett till Isabelles förskollärare som slutar inför mammaledighet på fredag (hon är beräknad till 1:e maj)

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • AnnaOnIce

FaF:
    Köp en Wrapper med ägg o bacon till mig o en stor latte till mig från Manhattan... USA? Kan du spanska? Det e det mest talade språket i N.Y.
    MM: Minns du när jag fick mina pengar + lite till tillbaka på McDonalds för att jag surnade till för de inte hade hiss. Där kom spanskitalienskan till använding.

FaF:
    Har du längtat i hela ditt liv att åka till Disney store? Haha...
    Central park är ett must, Ground 0, Central station, Strykjärnbygnaden, China town, Little italy och pubbarna vid central park,,,,, (MM vad hette den vi var på, den var ju guld) du måste!! OCH Trumptower, där jag o MM såg Donald trump o kom in i värsta direktsändningen...
    Nu kan jag inte skriva mer... i ärlighetens namn : fy fa-an för att leta hus i Bunkeflostrand när man helst av allt vill bo på Manhattan!

Go natt  

Om du får tid över vill jag ha babygodis (slags flingor)
  • Full av förhoppning

Haha nää jag har längtat till USA sen jag var fem år... men jaaa Disney store är nog inte fy skam

Donald ja.... det håret tar man inte miste på haha

Latte från Usa... hmm den KAN bli kall på vägen

Trött och rosig efter en dag ute i solen
  • AnnaOnIce

Jag ska iallafall promenera runt lite i Västra Hamnen imorgon om det är nån som vill hänga på (jag kollar internet i morgon bitti!). Stanna till lite vid en gräsmatta o krypa o kasta boll.
    Jag börjar väl vid kl 10 så och har både Julie och Jonathan med mig.

Vi tänkte egentligen åka ut till en 4h gård men vi ska ta det lugnt o bara promenera och köpa godis på "vhila-maxi" (ica-maxi), som Julie vill. Hon ser mycket fram emot imorgon då man får iglass o godis. (fredag)

Om det regnar blir det Ikea. Annars vill nån träffa oss på Ikea nästa vecka??? SL, du har väl påsk lov?

Hon e så söt när hon inte sparkar lillebror i huvudet... grrr-... Pippi febern pågår fortfarande o numera köper jag bara Pippi mössor och Pippi kläder så slipper vi dom konflikterna. Vi tänkte öppna ett Pippi museum sen tillsammans med SL´s Pippi saker

Imrogn eftermiddag ska vi på after-work på twisted torso. Vi får se hur länge barnen orkar eller river ner av inredning. Funderar på att ta Pippi filmen med o dvd spelare så man får ta en öl .. ähum latte iallafall.

Var ska jag köpa utemöbler??? Inte för dyra, stora o fula! Rotting eller trä, antingen vitt eller svart kanske... förslag? Jag har bara 10+2 m typ.

Ha en bra helg!

• Katla

Jag saknar er. Jag saknar den skånska våren. Jag saknar svenska priser. Jag saknar mammaträffar.

Jag njuter av jobbet. Jag njuter av att inte behöva köa. Jag njuter av att äta färsk fisk. Jag njuter av att träffa gamla kompisar.

Jag saknar er!!

• Binis
    AOI: Kunde du inte ha sagt detta tidigare så hade jag så gärna kommit. Nu har jag lovat min lilla flicka att vi ska till öppna förskolan ju.... *hmmmm* Hade ju velat promenera runt ju och sen hde jag velat se erat hem Ja, ja, en annan dag...

Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Mamma Mio

Idag har jag homestylat Tims och Max rum. HELA dagen har jag slängt och ordnat och packat undan saker.....slit och släp.
    Vädret är ju kanonfint!
    Och jag städar innomhus.

3 maqskiner tvätt ligger ovikta. Femtielva maskiner att tvätta finns i en megahög. Maken jobbar, jag jobbar i natt.

Ett rum till fotat...det går låååångsamt. Glad att inte alla rummen skulle fotas på en gång!
    Nu kan jag flytta runt bråten.

• Katla

Igår avklarade jag min första månad av tolv på min AT. One down, eleven to go!!
    Akuten, kirurgavdelning och inskriftsmottagning. Hittat några appendiciter, ett antal gallstenar, fåtal cancrar, drös av urinvägsinektioner och diverticuliter....

Jag och lill katla var och såg Peter och vargen förra helgen på teater, dockteater. Så roligt vi hade!!! Inga gråtande ungar där, inte. Denna helgen tror jag det blir att gå till närmaste simmbassäng.

Ska gå ut ikväll på kirurgernas och anestesiologernas årliga fest! Det blir tredje gången jag går på lokal sen 2001. Ni kommer kanske ihåg när vi var på Swing... eller vad det nu heter. Det var andra gången ute... jag är "partydjur"..hehe

Har hittat en polsk tjej till att städa hos mig två gånger i månaden. Har lite ånger inför detta; lägenheten är inte mer än 80 kvadrat och vääldigt lättstädad. Jag behöver inte lägga så mycket tid på att hålla den ok, men jag tycker det tar tid frå annat; t ex. att sitta framför datorn!!! men..... kanske all pig-debatt igenom åren i sverige har färgat av sig på mig...  Rapporterar om hur detta går ...

• Mamma Mio

Pigor är kanon! Fler pigor till kvinnorna!

Idag har vi settpå Djurens karneval på Malmö koncerthus! REKOMENDERARALLA ATT GÅ på dessa konserter. Härligt att kunna ge barnen klassisk musik för barn!

Nästa är i Maj!

Nu grillar vi, sen jobbar jag i natt igen!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11