• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

Av alla åldrar är treårsåldern VÄRST!
    Det har jag bestämt nu efter tre barn. Till och med tonåren är ok med tanke på hur arg man kan bli på en treåring!

Så tjatig, så bångstyrig och omotiverat tjurig som en treåring finns det INGEN ålder som är.

Och idag har jag gjort den ENORMA tabben att låta samvetet styra. Mimmi ska vara hemma från dagmamman idag. Det är ju "påsklov".

Vi sak storhandla, ta kort inne, träffa byggaren i nya huset......ja hör själv hur korkad jag är.

(mimmi var uppe i natt mellan 03-4.30: hon ville ha välling, ha sin bebis värmd (vetevärmaren), ha musik på, sova i min säng, kissa, sova i sin egen säng, ha mer välling, att jag skulle sätta lock på en dinosaurie som kunde komma och bita henne, bajsa, värma bebisen igen, bajsa)

Hon slutade inte förrän jag hotat med att stänga dörren och att hon INTE skulle få följa med och handla n på morgonen.

• Filur

Gubbar är hopplösa  
    I morse när jag och barnen kom till dagis var alla andra tjejerna påskkärringar. De hade satt upp lapp om det i måndags då Jonas hämtade barnen. Han sa inget om det och igår var barnen lediga.
    Jag fick hem och rota i klädkammaren och garderoberna för att hitta något påskkärringaktigt. Hittade fram kläder som jag fick stryka och sedan skynda tillbaka till dagis igen. Hittade även ansiktsfärg så att jag kunde måla kinderna på dem.
    Emily och Moa blev jätteglada när jag kom, de bytte om direkt Glad

I morgon är barnen lediga igen, Emily ska på ridskolan i några timmar och Moa ska med mig och handla.

• Sommarlycka
    Förvånad Förlåt Binis, jag missade helt dig. Jag kollade bara i min gästbok och inte här i tråden.

Jepp MM - 3-åringar är inte att leka med

PS. Hittade Matildas "Hello Kitty"-kjol Skrattande bland övriga bajspåsar Fundersam
  • Trulsa2

AOI, jag köpte en liten cykel med stödhjul till Eric igår. Av en slump hittade jag den på en seconhandbutik (letade efter fula påskgubbekläder..). En blå mustang - som ny (495kr)! Kan man inte fynda cyklar på blocket/tradera?

Jag är hemma och leker med min snart treåring för det är ju påsklov... Vi har varit på lekplatser, hos vänninor med barn, i affärer, på pappas jobb och påskgubbat, läst böcker... Nu är jag trött - vill vara för mig själv. Sambon jobbar till sena kvällar och när han kommer hem så är jag helt slut och säger: "ta honom!". Visst är han världens goaste, men allt ska ju vara på hans villkor för att han ska vara nöjd och glad. Jag vill slappa, sola, läsa, shoppa, fika, träffa vuxna, tänka hela meningar............ EN dag på dagis hade väl inte skadat.........Känner mig ego..............

Någon som har roliga planer för morgondagen? Som inkluderar treåringar? Jag kan behöva träffa lite järngängsmammor

• Full av förhoppning

Greetings from new york!
    Har helt fantastiskt underbart och kan bara säga WOW!!! Som jag ska shoppa!!! Klockan är kvart i åtta på morgonen och jag fick sms fyra i morse från mamma som inte tänker på tidsskillnaden. Var på Brodway igår och kollade utbudet av affärer Var en sväng inne på toys r us, men gud sån turistattraktion, vi gick igen och gör ett nytt försök en annan dag.

Har druckit nonfatsugarfreevanillalatte på starbucks och är helt såld. Vill ha starbucks i Sverige också.... espresso house duger inte längre.

Jag går omkring och skiner som en sol och är såååå lycklig!!!!!

Kram
    Linda

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Full av förhoppning

Víll tillägga vilken fantastisk liten tjej jag har... hon klarade flyget på åtta timmar sååååå bra och var såååå duktig och gnällde ingenting. Hon var helt underbar och jag är världens stoltaste mamma. Här är hon överlycklig och är ÄNTLIGEN mottaglig för att släppa blöja (vilket vi väntar med tills vi kommer hem igen) Hon går på toaletten och kissar varje gång vi frågar henne... inga protester

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Mamma Mio

Vill inte kommentera fafs inlägg...avundsjukan bränneri mej och jag vill faktiskt också FÖLJA MED TILL NY GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• Mamma Mio

Men ha det så bra där borta...ska du gifta dej eller? I Centralpark kanske???

• mejram

Jaha, så har man grälat med maken då. Vilket innebär att vi inte pratar med varandra förrän tidigast i morgon kväll..... Två tjurskallar i samma lägenhet är två för mycket. Men jag tycker faktiskt att han kan lyfta åtminstone lillfingret för att göra någon hushållssyssla när han har varit ledig hela dagen. Droppen var när han inte fixat någon middag som han lovat. Då bestämde vi att vi skulle slå två flugor i en smäll och åka till Kista galleria och handla telefon och äta middag där. När jag står och gör i ordning Linnea för att åka kommer han och säger att det är nog ingen idé att åka för han måste registrera sin telefon först. Jaha, fine - jag sliter fram köttfärs ur frysen och kokar makaroner. Då kommer han och säger att näää, det behövdes nog inte ändå, vi kan åka. Jamen visst, för trekvart sen kanske....  suck.....

Fast treåringen är faktiskt mest underbar här. Klok som en bok, omtänksam och fantasifull. Me like - mycket roligare än bebisar!

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11