Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Jag och min lillebror (26 år och barnlös) bråkade om just detta för ett tag sedan.
Han hade åsikter gällande vår barnuppfostran och tyckte inte att vi verkade bry oss om Isabelle och hennes säkerhet. Jag kunde ju helt plötsligt bara gå in och sätta mig vid datorn och bara "lita" på att Thomas som satt i vardagsrummet, skulle "passa" Isabelle som byggde lego. TÄNK om då Thomas gått på TOA eller ut i köket eller satt igång sin laptop???? Vem hade DÅ passat Isabelle?????
Hon kunde ju gå ut i köket och hälla i sig farliga saker bland annat....
*Eh, ja det är därför vi har grinden där, svarade jag.
- ja men hon kanske kan klättra över den, vad vet jag???
* Näää precis, vad vet du???
Sedan lät vi henne klättra på saker och möbler utan att stå beredda på att fånga henne och det var farligt och jag vet inte allt. Hon hade ju faktiskt ramlat och slagit sig flera ggr
Jaaaaa och nu har hon en skadad mörk tand sedan hon trillat (På förskolan) men sånt händer när barn är små och om man inte låter något hända dem.... så kommer aldrig NÅGOT att hända dem (Hitta Nemo citat jag har anammat)
Och ja, jag är också en av de hemska mammorna som kan gå ut ur badrummet när Isabelle duschar eller badar i sin lilla balja, för jag hör henne HELA tiden. Hon är inte tyst en sekund! Och skulle hon bli det, så är jag där på direkten!!!!
Sen vidare har vi inga rutiner och regler för henne.... för, håll er i hatten..................... hon fick ju till exempel äta hur mycket tårta hon ville på sin tvåårsdag
Nu ska jag gå ut i trädgården igen där Isabelle leker ensam med bara sin pappa som "passar henne" och han räfsar ju faktiskt samtidigt
Jag måste vara riktigt hemsk som mamma då. Moa cyklar själv till lekplatsen en liten bit bort, är själv ute med sin syster och grannbarn och hoppar studsmatta m.m, badar i badkaret med sin syster medan jag gör annat m.m.
Nu är J iväg på 40-års uppvaktning. Jag ska lägga in en massa kläder och röja på barnens rum medan de är ute och leker....om jag inte smiter ut i solen istället
Filur...käns skönt att det finns fler som jag.
MM: säger detsamma.
Idag har stackars Moa hoppat så mycket studsmatta att hon var helt slut i benmusklerna. Hon höll på att ramla flera gånger när hon gick in för att vi skulle äta.
Har kört blöjlöst idag, det blev två par nerkissade byxor, ett par trosor med lite bajs i och två kissningar på toaletten.
Hoppas det går bättre i morgon.
MM: Är det tvåhjuling Mimlan cyklar på!?!? Fy fanken vad duktig hon är.... Lill-draken har just lyckats med sin första kullerbytta (heter det så?) och efter den första följde ett stort antal fler liknande övningar...
Jag är på väg till dockteater att se Snövit ... jag hade inte trott det men det finns massor av bra teaterföreställninar för barn här i Reykjavik... (och säkert några dåliga)...
Ska sen till pojkvännen (hehehe). ... ...
Isabelle har inte kommit underfund med sin trehjuling än, förstår inte riktigt det för hon har varit extremt tidig motoriskt sett med allt annat. Men man kan ju inte vara bra på allt
Vi har haft en trevlig promenad i skogen med Filur+familj, Tack för idag!
Nu är vi hemma och jag har jätteont i mina bihålor och gubben ska gräva upp en stubbe i trädgården.
Tjingeling
I vår trädgård byggs det... Sambon har skaffat sig ett "byggakojaprojekt". I två dagar har det sågats och spikats. Kojan är i två plan och inbyggd mellan syrenträden. Jag är orolig att vi måste söka tillstånd hos byggnadsnämnden, den blir STOR....
Nu har jag trillat dit igen.. Snart är hela "Turkisk peppar-påsen" tom och det blöder i gommen. Att jag aldrig lär mig...
Nu ska jag städa toaletten, skitskoj...................
Skicka hit lite turkiska tack!
VAR finns det plats i er STORA trädgård med studsmatta och pool? och lekstuga??
Snart kan ni slänga åkgräsklipparen!
Vi har haft en ljuvlig dag. Shoppat på bauhaus, planterat mer penseer, sopat, fotat ute, Mimmi har lekt ensam på sin cykel, gått in till Detten, gått in till Molly. Gått in till Joonas....nu i kväll kom "frun i grannhuset som blev utslängd" hit och vi grillade, massor med ungar hoppade studsmatta, blåste bubblor, spelade poker....
Ljuvlig sommarkänsla.
I morgon jobbar jag först med Ulfs firma sen med förlossningsrädda...kör på kvällen för Max...hur ska jag hinna??
I morgon är en annan dag.... Ja, det har varit en underbar dag att spendera ute, med familj och grannar!
Hmm, åkgräsklipparen får det tufft... Kojan är placerad bakom cykelskjulet. Sambon bygger lite mot grannens tomt eftersom deras Erik ska vara med på ett hörn. Jisses, vilket projekt i vår lilla trädgård. Det blir väl så när man bott i lägenhet i stan för länge
Tyvärr, MM, den sista Turken gled svidande ner i strupen nu.. Det får bli en annan kväll!
Några utebilder på plats...nu närmar det sig visning!!!!!!!!!!!!