Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
I New york bestod vårt hotellrum av en säng och ett skrivbord och ett nattygsbord kloss tätt intill.... Isabelle sov mellan oss...
Så vi flyttade över henne till vagnen och körde bort henne vid dörren och tack och lov så vaknade hon inte och bad oss sluta gunga för då hade jag nog dött hahahaha
Jag har handlat ett par högklackade skor med sånt Tåhål där framme
ett par crocs kopior, ett par kilklacksslipins, ett par mockastövlar med ludd och ett par rosa Champion ballerinasko till mig själv 2 bh:ar, 3 tröjor, 1 par jeans, 1 par caprijeans
Och ändå gick jag inte in på Macys förrän sista dagen alldeles för sent för att hinna shoppa innan tåget till flyget gick
Hade lätt kunnat gå där minst en dag och glo ju.
Såg "A night att the museum" på flyget på vägen hem, det var kul efter att ha varit på American museum of natural history
Blev skitförbannad på en flygvärdinna på vägen hem också, NOLL empati och hon kan inte ha haft barn själv, jävla hagga!!!
Isabelle låg och sov på planet och när vi började sjunka så skulle bältena på, så vi fick sätta Isabelle upp och ta på henne byxorna (som hon hade läckt igenom men som hunnit torka) och få på henne bältet som hon hatade.
Sen ville hon luta sig mot Thomas och grät efter filten, så vi lade på henne en av filtarna och stoppade de andra i fickorna på sätena framför som kaptenen beordrat i högtalarna.
Då kommer haggan och fräser att vi ska stoppa filten i fickan på sätet framför. Jag hade lust att be henne stoppa upp filten någonstans där solen inte skiner.
Isabelle satt förtvivlad och grät och sträckte sig efter filten hela landningen i 25 minuter och mina öron höll på att sprängas av förkylning och trycket.
Ärligt talat, vad fan kan en liten tunn filt göra för skada????? *morr*
ursäkta alla svordommar...
Nu ska jag försöka få ordning på jetlag och gå och lägga mig.
Natti natti
Liten tunn filt: Pga materialet brinna ilsket vid ev brand, göra så att man trasslar in sig i den när man måste evakuera..............
Jag har aldrig varit med om att man blir ombedd att ta bort filtar. Kanske man var rädd för ett tillbud?
Men visst är NY fantastiskt!
VG på min tenta i Skatterätt!!! Tjoho! Så skönt att ha det avklarat. Nu kan jag svara på ALLA frågot om skatt och uppskov - NOT!
Ska bli spännande att flyga med de små liven till sommaren. Några tipps på hur man gör resan behaglig för en 1-åring och en 3-åring?
MM =
MM om så vore fallet kunde de ha förklarat det trevligt när de såg hur förtvivlad Isabelle blev tycker jag, det är allt som hade krävts för att vi skulle ha förståelse för det.
Ja New york är fantastiskt!! Manhattan var dock mycket sunkigare och mer nedånget än jag hade räknat med. Det såg mer ut som jag hade tänkt mig queens, bronx och harlem eller nåt. Men såååå underbart. Saknar mina Grande nonfatsugarfreevanillalattes Och Applefritters var nog nåt av det godaste jag ätit
Vaknade vid halv fem och kunde inte somna om på några timmar... sen när jag väl somnade om så vaknade jag inte förrän halv elva ... usch när ska man få ordning på det här? Nästan tur man är sjuk för jag hade inte orkat jobba så här ju...
Tjingeling
Jag ser att ni star i och har er... Vad roligt med lite sexhistorier MM!
Jag Sliter pa karlkirurgens avdelning och jobbar kvallar pa Öron-nasa-hals, fullt upp. Utöver detta har jag hunnit hitta en gammal van till mig och göra en pojkvan av honom!! Jag, Pojkvan!! Who would have thought... Sa, jag ar lycklig som en larka.. och aktiv som kanin... hehehe. Killen ar psykoterapeut med master i psykologi, sa man far ingen chans att spela nagon annan roll an sin egen... men det ar val skönt det.
Jag kommer till malmö helgen 8-9 juni och hoppas att nagon har tid över för lite fika och skvaller!!
Nu har jag uppdaterat galleriet med new york bilder
Grattis Katla.. så kul med pojkvän!!! Leka kanin är väl aldrig fel
SL - grattis till VG!
Katla - grattis till pojkvän och "fysisk aktivitet"!
Faf - välkommen hem! Vart går nästa resa?
Vi vill åka hela familjen (sex stycken) på semester i december. Thailand blir lite dyrt.. Vart ska man åka? Tips????? Egypten tycker jag om.
Grattis Katla ! (fast nu tänker egoisten; nu kommer hon väl aldrig tillbaka till Sverige). Verkligen härligt att det blir lite "aktivitet" för dig. Vi är hemma den 8-9:e. Åker till Turkiet
den 12:e. Matildas kalas får vänta till vi kommer hem (och då är det dags för Maximilians 1-årskalas
)
www.persona.is
där finnsen bild på pöket!