• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Svinto

Nämen...vad F*N....
    Ni får se sen istället.
    Giter inte mer nu.

• Cookie

Mamma Mio och Mejram!
    Ville bara säga till er att jag älskar er! *s* (appropå "badtråden" alltså!) Alla har ju rätt till sin åsikt och hur andra gör med sina barn och bad är ju upp till dem, men tråden är ju helt hysterisk! Ni är mogna och, vill jag definitivt påstå, ansvarstagande på en sund nivå.

Personligen hämtar jag glatt en handduk eller gör nåt annat så länge jag hör A. Det handlar ju trots allt inte om att man verkligen lämnar sina barn ensamma på riktigt... Den här lata mamman tycker dessutom att det kan vara ganska skönt att få lov att sitta brevid badkaret och läsa en bok samtidigt som A badar. Skönt att få sitta ner efter en dag på jobbet liksom!

• Mamma Mio

Mimmi är inte naken...hon har en bodysuit på sej...hudfärgad

Tack cokie...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta liksom. En del kan INTe se längre än där de är just nu.

De skulle bara veta att grannpojken 4 år OCH Mimmi badade i dag, och jag satt och åt fläskfile med de stora barnen. Hon och han plaskade på som tusan....och man HÖR dem jag lovar. TYST=BUS

• Katla

Hehehe... gud, vad roliga de Übermenschen... Jag lämnade ett inlägg i bad-debatten.. vilken jag anser är lite som bilstol-framåt-bakåt debatten.... de kan ju dö!!

Tackar och tar emot alla gratulationer.... og njuter av det djuriska livet...

Puss på er....

Kaninen
  • AnnaOnIce

Då var det mer otäckt när Julie snubblade i utomhus poolen (40-50cm djup?) och istället för att resa sig får panik o drar in vatten. Då var det ju tur att vi var där hela tiden!
    Badkar är snällare, man behöver ju inte ha så mycket vatten.

Go natt.

• Mamma Mio

Ja hur jag än beskriver hur hjag gör är det tokfel...visst kan man drabbasav elände. Det vet vi ju.
    Utomhuspoolen är ju direkt farlig....skulle inte drömma om att lämna Mimmi ensam där.
    Och visst gick det snabbt AOI när Julie gled under vattnet. Obehagligt. Verkligen.

Hemma idag, ska en tur till Malmö och hämta utrustning. Till Ulf. Han har skaffat skype...så vi kan prata i Kina. Han klagar på maten.
    Allt är sött, friterat kallt och hemskt.

Hela teamet klagar.
    Sen får deknapt röra ett finger, Kineserna vill göra allt.
    Och Ulf känner sej som djur i br...finns inga andra västerlänningar där!

Sen hade de gjort reklamen spegelvänd i isen. Så den fick de smälta och göra om.
    Fiffit att lägga WM där eller hur?

J-a Mimmi väcker mej kl 6,30....Välling, TV, kom uuuupp!!!

• Katla

Här äts det havregrynsgröt och tittas på barnprogram så att jag kan surfa ifred!!  Om min dotter överlever sina ensamma duscher då kommer hon att vara en socialt inkompetent människa pga allt tv tittande. men annars är allt finemang...

Mina svenska kompisar ska titta på en lägenhet i 5 min promenadsavstånd från mig... så roligt om man får vännerna lite närmare... någon av er som kan tänka sig flytta... hit?!?

Min fd har inte ringt en enda gång sen vi flyttade och när jag ringer honom så pratar han inte med lill-draken, orkar inte, säger han, "hon säger ju ingenting".

Så nu har jag givit opp. Efter att ha varit den som driver på att fd håller kontakten med dottern så slutar jag nu!! Mitt erbjudande till honom att jag betalar 3-4 resor hit per år så att han kan träffa henne kommer att stå och jag kommer att vara riktigt glad om han ringer eller frågar om henne men nu slutar jag driva på..... 

Kaninen
  • Full av förhoppning

Usch så tråkigt Katla... Vilket rikspucko(ursäkta)
    WOW så storsint av dig att erbjuda dig att betala resor åt honom... det bevisar verkligen att det är dotterns bästa du har i åtanke och att du kan lägga "gammalt groll" åt sidan. Det ska du ha mycket Credit för tycker jag
    Frågar Katla efter sin pappa?

Isabelle väcker oss på morgonen och tittar ut och säger "NEJ, inte natt mamma, nej natt" Sen säger hon Välling och film SÅ vi har ett litet filmmonster här med hahaha. Men idag blev det minsann ingen film eller tv för det var full sommar ute. Vi har nu varit ute och räfsat i trädgården (uppriven mossa sen gårdagens gräsluftning utförd av min far) sen sitter jag och jäser i solen med citronvatten och kaffe och Gubben samlar upp hopräfset med lillan
    Mår bättre idag och ska jobba på måndag.
    Ska pula lite med smycken idag och fotografera några jag redan gjort

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Mamma Mio

Hej snygging!

Jag har drivit ut mellanpojken. Har svårt att få honom att fatta  att man ska fysiskt röra sig. I samband med detta vräker han ut hur usel och elak jag är.....
    Nu cyklade han till en kompis eftermitt tjat.
    Mimmi är ute och cyklar ENSAM på vår gata...har trillat två gånger, har ett halvt öra ut.

Visst kan saker hända, men jag låter henne faktiskt röra sig på egen hand.
    hon rymmer bara när miss Fremvig ger sig av....'

Jag hade önskat att Mimmi kunde se tv själv lite då och då- särskilt kl 06.30

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11