Förr oss som är fast i Scrapträsket
Japp. Klicka under bilden där det står ändra/flytta och byt namn där och spara sen
Japp. Klicka under bilden där det står ändra/flytta och byt namn där och spara sen
1. Öppna fotot du vill förminska
2. Öppna Bild (Image) -> Bildstorlek (Image Size) och kontrollera bredd och höjd på ditt foto.
3. Välj Arkiv (File) -> Ny (New) och fyll i samma storlek på bredd och höjd
4. Gå tillbaka till ditt orginal foto och välj Bild (Image) -> Bildstorlek (Image size)
5. Ändra till 50 procent i Pixeldimensioner (Image dimensions)
6. Markera ditt foto (Ctrl + A) och kopiera (Ctrl+C)
7. Gå till ditt tomma "foto" och klistra in det förminskade (Ctrl+V), dra sedan ditt foto rätt och klistra in tre till.
kopierat från scrappiz!
Min sambo har lite koll i alla fall, idag på väg hem från jobbet var han inne på pressbyrån och skulle köpa en tidning till sig, då ser han nya nr av scrapbooking mm och köper den till mig
Han tyckte inte att han hade sett det nr hemma så han passade på *gulligt*
Cheri: Tur att inte jag är med i den stooora tävlingen, för om inte dom passade så är nog dom andra inte att leka med
Jättefina!
Syfestivalen: Jag ska också gå (med jenn79
) fast vi går säkert på fredagen
Men blir det scrapträsk träff kan jag tänka mig att gå fleeera dagar
Har köpt ett album som är sk postbund. I det sitter plastfickor med ett svart papper i varje ficka. Scrappar man direkt på detta papper eller är det tänkt att ha som mellanvägg mellan scrapsidorna liksom..?
Det är en mellanvägg, men är det syrafritt kan man säkert scrappa på det om man vill ...
- Det här med cardstock, eller kartong, spelar det nån roll egentligen vilken färg det har, man täcker väl oftast hela ytan med andra papper eller?
Jag (och de flesta andra=) har cardstock som bakgrund ofta. Alltså man har ett enfärgat cs som bakgrund och anv sen tex mönstrade papper som matchar den färgen
- När jag stoppar ner de sidor jag scrappat, alltså då jag scrappat på kartong som jag skurit i samma mått som det svarta papper som ligger i fickorna, så åker de upp ur plastfickan hela tiden när man bläddrar...Gör jag nåt fel eller brukar det va så?
Om plastfickorna är 30,5*30,5 så kan man enkelt skära bort några millimeter på sidan så passar det bättre.
- När man pratar om dubbel LO, menas då bara att man placerar 2 LO mittemot varandra i albumet liksom, på ett dubbelupslag..?
En dubbel LO är en LO med samma tema men som är på två sidor.