• Jen 82

Förr oss som är fast i Scrapträsket

claudia79 skrev 2007-03-06 23:09:34 följande:
    Ett fång med rosor till alla som lagt upp alster i tråden idag Alltid lika kul att se och bli inspirerad!  Säg till om ni har lite tid och energi över som ni kan  smitta av er ocksåÄr det nån som kan tipsa mig om var jag kan ladda hem för gratis drivrutiner till min Canon Pixma MP110?? Jag hade laddat hem ett program men det fick man bara prova i 30 dagar och nu  är det slut....Jag fotade en LO i helgen till cropen, men kvaliteén suger om man jmfr med scanning Pliiiis
    Kan du inte ladda ner det från canons hemsida? Det har jag gjort med drivrutinen till vår HP. Där kunde man också beställa cdn om man hellre ville ha den...
    Kontakta canon annars ?
  • Jen 82
    claudia79 skrev 2007-03-06 23:09:34 följande:
    Ett fång med rosor till alla som lagt upp alster i tråden idag Alltid lika kul att se och bli inspirerad!  Säg till om ni har lite tid och energi över som ni kan  smitta av er ocksåÄr det nån som kan tipsa mig om var jag kan ladda hem för gratis drivrutiner till min Canon Pixma MP110?? Jag hade laddat hem ett program men det fick man bara prova i 30 dagar och nu  är det slut....Jag fotade en LO i helgen till cropen, men kvaliteén suger om man jmfr med scanning Pliiiis
    http://software.canon-europe.com/products/0010170.asp
  • Jen 82

Är det någon som vet om det finns pennor, typ som zig men med typ pensel spets?
    Det jag är ute efter är en penna med mjuk spets.
    Någon som har  något tips?

• Jen 82
    SandraK skrev 2007-03-09 09:59:29 följande:
    Jag blir så sugen på CR eller Silouhette, men vilken är egentligen bäst? Kan man göra lika mycket med båda eller är det några begränsningar på någon av dem? Jag vill ju kunna använda fonter och sånt som redan finns på datorn, inte behöva köpa till så mycket annat...
    Med CR kan du använda ALLA fonter du har i fontmappen + att det finns bilder (former) i programet man får med. Sen kan man också anv jpeg filer . Cia hade skurit ut en swirl tex som hon själv sparat i jpeg format.
    Killen på demon sa att man kunde skriva ut saker som var upp till 1 m!!! långa...
  • Jen 82
    fraise skrev 2007-03-10 13:50:22 följande:
    Bobline- jag beställde en QK från USA m alfabete (typist)för 100 dollar. Jag fick betala 307 kr i tull! Buhuhu....... Frakten har jag ingen aaaning om eftersom det vara en släkting som skickade den till mig "free of charge". Jag har fått för mig att tullen håller ögonen öppna efter scrapgrejer, men jag kanske har fel??? Jag får nämligen massor med paket från USA varje år och de enda ggr jag åkt fast är när det har stått scrap... på paketen. Kanske är jag bara paranopid??
    Men får man betala tullavgift på gåvor, för in det var någon du känner privat som skickade den måste det ju räknas som gåva?? Trodde det bara var om man köpte från affärer? Dåligt! Elaka tullen
  • Jen 82
    fraise skrev 2007-03-10 13:56:18 följande:
    Jen 82- det stod "gåva" på paketet. Man "får inte" skicka gåvor från USA heller om värdet överskrider 500 kr. Per person alltså.
    Aha kasst, men bra att veta vad värdet är!! Kanske därför mina scrappaket aldrig fastnat i tullen, för dom har skrivit gåva och skrivit ner värdet REJÄLT, dom skrev typ $20 på saker som kostat $200..
  • Jen 82
    fraise skrev 2007-03-10 14:00:14 följande:
    Jen 82- VAR har du handlat ifrån om de skrivit ned värdet SÅ mkt??? *vill också* Hur lyckades du med det???
    Jag handlade från lifetimemoments. Jag skrev bara å frågade om dom kunde skriva gåva på paketet och så skrev dom 20,22 dollar tror jag det var, det var inget jag frågade om för jag visste inte vad gränsen låg på..
  • Jen 82

Dom kanske är vana att folk från europa handlar så dom vet hur mycke dom ska skriva ner det... För LM tjänar säkert på att hjälpa kunderna så för då handlar dom mer där om de slipper tull avg.

• Jen 82

Annika och  Mammsy! Grattis! Ni är ju superduktiga så det är inte så konstigt att folk vill ha er med till höger och vänster!

Vilket är erat favoritmärke på rub-ons? Tycker det finns så många snygga men jag tycker det är lite trist kvalitet på vissa, de lossnar så himla lätt till höger och vänster
    MEN jag anv MME bohemia idag och den gillade jag!! ++++ till dom!

• Jen 82
    älvanpurjo skrev 2007-03-12 08:29:59 följande:
    när ni ksirver ut saker från datorn...använder ni vanligt vitt papper eller vågar ni ta sådant där snyggt som ni ska använda?hur gör mano m man ska ha stuvbitar och ksiva ut på??hjälp
    Då kan man skriva ut på vanligt skrivarpapper. Klistra på stuvbiten med en eller två fotofix på samma plats som texten är o skriva ut igen.
    Så gör jag och det funkar super!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket