• Jen 82

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Wiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Vet ni vad Jenny fick i sitt påskägg?!?!
    En CANON EOS 400D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fattar ni vilken underbar sambo man har ibland!? Kyss
    Vi var och kollade på den i veckan men jag var lite velig (läs snål) men nu på morgonen när jag och ungarna letade deras påskägg fick jag också ett, ett stoooort!
    Egentligen är det mest en present då vi varit tillsammans i 4 år
    O det bästa av allt?! Han har redan laddat batteriet så nu är det bara att fota!!!
    Åhh vikken påsk!!

Glad påsk på er!!

• Jen 82

Min sambo har sina ljusa stunder

Har upptaderat mitt galleri lite! Kika gärna in o kommentera om ni vill...
    Här kommer ett litet smakprov

Vackra ögon.JPG

Leklandet.JPG

Morgon bus.JPG

• Jen 82

Idag har jag varit på fjäilshuset och provat min nya kamera, är ganska nöjd med bilderna då de är tagna på auto...

fjäril5.JPG

Fjäril1.JPG

Blomma1.JPG

• Jen 82

Bitte: Härligt att ha dig tillbaka! Dina nya är ju supersnygga!

Venezuela: Jag gillade den jättemycket! *liftvarning*

Kanskesnart: Jag är ju precis nybliven ägare av en Canon EOS 400d och jag gillar den verkligen så det är den enda systemkamera jag kan rekomendera

• Jen 82
    Bark skrev 2007-04-09 15:31:52 följande:
    Jag är SÅ sugen på att scrapa. Men vill spara mina bilder tills imorgon då två vänner kommer på scrap-dejt till mej!! Så jag fick ställa mig och baka bullar i stället.Vad gör ni när ni är så scrap-sugna och vill "spara" er??Själv har jag letat skisser samlat ihop foton och bakat så allt är klart tills imorgon, men som sagt vad gör ni?? Mamma till Jasmine & Timmie
    Jag har så många bilder jag vill scrappa så jag slipper det problemet
  • Jen 82

Cheri var väl med också?

Jag vill ju veta vem som vann NU

Ska också kika in hos Claudia.!

• Jen 82
    Tjej 83 skrev 2007-04-10 13:37:12 följande:
    hur sorterar ni era LOs i album?jag har ett med månaderna. ett med "speciella" h'ndelser o ett med blandat. behöver fler album till blandat o svårt o sätta dem i ordning när man scrappar korten lite olika. massa flytta runt hela tiden men men
    Nu är jag inte klar med barnens fösta år (fastän dom är 1 och snart 3 ) så jag har inte sorterat dom alls... Jag sätter in dom i den ordning jag gör dom, sen när jag är klart, om sisådär 100 år, då ska jag sätta dom på rätt plats!

Kanskesnart! tyckte den var ursnygg!!

Sandra K: Vilken rolig lo!

Matriark! Jättesnygg! Gillade sömarna på högerkanten!
  • Jen 82

Idag har jag varit på Skapa Hobby för att handla lite och fastnade på ett make and take. Fick ett jättesött kort gjort och fick prova på att embossa! Super kul!

Kom hem 300:- fattigare men lite papper och chipboard swirls rikare

*drar mig till örnens krypin*

• Jen 82
    Flickan P skrev 2007-04-11 19:53:56 följande:
    Ni "proffs" Risa och rosa gärna
    Tyckte den var jättefin!! Bara
  • Jen 82
    Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
    Jag har ett till Maria, ett till Robin, ett till familjen och ett till mig i 12*12
    Sen har jag ett i 8*8 till mig och sen en MASSA 6*6 fickor som ska få ett album snart...

Planerar du sitt scrappande?
    Nja, har vissa bilder jag vill scrappa och ibland funderar jag ut en LO i huvet men sen blir det inte alltid så. Jag scrappar de bilder jag känner för just då.

Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
    Nej, men borde nog börja

Har du en scrapbudget?
    Nej, shoppar det jag vill ha när jag behöver det. Ibland så spar jag lite o lägger storbeställningar från usa

Hur förvarar du spillpapper?
    I mappar i mapp vagnen, han en för enfärgat och en för mönstrat

Hur förvarar du stickers och rubons?
    De som är 12*12 har jag i mappvagnen och de andra har jag i olika förslutningsbara plastfickor.

Hur förvarar du dina dekos?
    De större har jag i zippåsar som hänger på en köksstång från IKEA, de mindre har jag i cropper hopper askar.
  • Jen 82
    Coursell skrev 2007-04-13 13:21:45 följande:
    Söker inspiration!Hojta gärna till om ni har altered scrap i era gallerier och gärna ni som gjort bokmärken
    Jag har gjort ett bokmärke
  • Jen 82
    Coursell skrev 2007-04-14 20:18:49 följande:
    Nån som vet var man får tag i grosister som säljer scrapsaker föresten?
    Läste just på scrappiz om två grossister Scraphouse eller Metalimo... Vad de säljer vet jag dock inte :-S
  • Jen 82

Fnyz: Vilken fin låda!!

Jättefina LO's alla som lagt upp under helgen!

Ska sätta mig alldeles strax och scrappa Elise skissen, ska bara skriva ut lite foton först!

• Jen 82

Bara rosor till alla de nya som lagts upp!

Jag scrappade 2 lo's igår, får se om jag orkar fota ikväll...

• Jen 82

InaFia: Skapa Hobby ligger på Hornsgatan vid Mariatorget.
    Scrapstudion ligger på Kungsholmen, på Tomtebodagatan.
    Sen finns ju Panduro på Kungsgatan och Kreatima (? Heter det så) på Sveavägen...

• Jen 82

Tjej 83 skrev 2007-04-17 15:15:09 följande:

om man köper en omonterad stämpel hur sätter man fast den då? och på vad?
    Rubber stamps finns som monterade-dvs färdiga att använda med träkloss på- eller omonterade-vilket innebär endast gummit. Då får man köpa till tex EZ mount som är ett skumplast med klister på, och sen en akrylkloss att ha som "handtag".
    Omonterade är överlägset billigast och man kan använda samma akrylkloss till alla sina stämplar.
  • Jen 82

Tjej 83 skrev 2007-04-17 15:20:55 följande:

jen82, ok men kan man ta bort o byta stämplarna, elelr sitter de fast om man en gång satt fast dem på klossen?du sa att man kan ha samma kloss till flera olika?vad gör man med skumplasten? sätter fast den med o sen kan ta bort? flera gånger?ja ja såg att de va så billiga o de montera va nästan dubbla priset.
    Sjävla akrylklossen kan man använda till till alla men just skumplasten sitter tror jag ... Jag är tyvärr inte säker, har inte kommit så långt själv än.. Ska på stämplingskurs nästa vecka
    Men det är vad haf läst mig till..
  • Jen 82

skumplasten är /vad jag förstår/ så att man ska kunna fästa stämpeln på klossen...

För clearstampsen är ju typ lite kladdiga så de fastnar på klossen i alla fall utan skumplast..

• Jen 82
    Örnen76 skrev 2007-04-17 15:25:19 följande:
    Monteringsskummet fungerar typ som post it lappar; de går att ta bort och fästa igen
    Ah så man kan anv skummet på olika stämplar också?
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket