Förr oss som är fast i Scrapträsket
Jen82: Jättefin LO!
Fnyz: Jag tror absolut att du skulle bli en kanon mentor - schas in och anmäl dig!
Jen82: Jättefin LO!
Fnyz: Jag tror absolut att du skulle bli en kanon mentor - schas in och anmäl dig!
MamaKajsa: En jättegrattis till dig, kul kul!
Fnyz: Lagt till i favoriter![]()
Tittar in för att säga god natt!
Claudia: Dina nya var lika vackra som alltid, men kram var extraordinärt ljuvlig!!!
God morgon eller det kanske är förmiddag nu
I kväll ska jag hålla i min första nybörjarkurs hos Annas Scrapbooking. Känns lite nervöst då jag är rädd för att jag kommer prata för länge... Samtidigt känner jag att jag vill gå igenom material, uppbyggnad, tips etc. Har suttit nu och gjort en 'låtsats' LO där delarna inte är ihopsatta för att kunna visa på steg för steg. Tänkte göra som alla tv kockar gör att simsalabim har råvaran förvandlats till en färdig rätt
Får hoppas att gruppen är hyfsat homogen för annars kan det bli tråkigt för den som redan kan en del - fast då ska man kanske inte anmäla sig till NYbörjarkurs
Här är mitt övningsobjekt...

Tack för alla goa ord om min LO till kursen.
Skumpis: Du beskrev det precis som jag tänkt! Ville först göra ngn inramning på själva bazillen men hejdade mig då jag samtidigt vill att den skulle va så enkel som möjligt och att det ska va lätt att förstå upplägget.
NÖ: Jag ska ha kursen mellan 18.30 och 21.30
Claudia: Det är en privatbokning med ett sällkap på 5 pers, min DT mamma tyckte jag kunde få en mjukstart. Brukar nämligen va runt 10 pers annars...
Claudia: Såg nåt jag kände igen på TwoPeas![]()
Har nyss kommit hem från min första kurs som scrapledare. Hade häcken full precis hela tiden - lurar på hur jag skulle hunnit om de varit fler, hm... Funderar dock på hur man ska kunna göra skärmomentet smidigare, som det var nu skulle alla skära på samma gång och ingen vågade/kunde själv. Hur som helst så var det jättekul och jag fick bara postiva ord i utvärderingarna, vilket kändes skönt. De tyckte dock att tiden var knapp, men det kan jag inte göra mkt åt - 3 tim är 3 tim.
NÖ: Mm, det är riktigt riktigt skönt att ha första gången avklarad. Ja, jag ska hålla fler kurser i både kortmakeri och scrap, men till en början har jag bett att få ha nybörjarkurser. Vi (Annas Scrapbooking) har ju kurser i många olika inriktningar tex. vattenfallskort, scrappa en låda, måla bakkgrunder till kort osv.
Sen har min rektor bett mig hålla kurs på skolan och där blev det snabbt fullbokad, så nu ska jag ut med en lista till. Har satt 8 st deltagare som gräns för att hinna med.
Cia: Menar du att hon hade färdigskurna fotomattor i olika färger? Eller menar du att det var kortkurs och själva korten var tillskurna? Det är dom på våra kortkurser också - bara att ta bigade och klara ur en låda. Att ha färdiga fotomattor kan ju va svårt med tanke på olika fotostorlekar och färgval, men jag ska nog göra i ordning en manual med olika storleksförslag. Det kanske gör att det blir lättare att använda sig av skärmaskinens linjalfunktion.