• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Loppan79
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 22:26:14 följande:
    Emmixen - nu hänger jag inte riktigt med, vad såg "väldigt litet ut"? Tattletate eller? Ta ett större alfabet ifall du har mer användning för det, men det jag menade var att det inte alls behöver vara krångligt att stämpla med det lilla, bara du använder vanlig stämpeldyna istället för akrylfärg! Det är lättast att ha vanlig stämpeldyna till foamstamps, men det blir ju två HELT olika resultat - så det är nog där du ska fundera ut vad du är ute efter Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Dumma jag har ju inte provat med stämpeldyna. Mitt alfabete åkte längst ner i lådan efter första försöket Generad
  • Tjej 83

hur många blommor är det ca i en sån burk man köper för 79 kr?
    (finns olika burkar men ungerfär?) fast vem ahr räknat?? hehe
    tänkte bara se, för på ett ställe fanns det typ 30 för 20kr. kanske dyrare.?

• Tjej 83

har ni köpt allt som scrapaddicted har hehe
    allt ja ville ha va slut.. testa med liknande färger med de va me slut. ni är ju galna.. haaha

• Camasunary

Tjej 83: Det beror nog helt på vad det är för slags blommor??

Claudia: Jag skrev så som DT skriver i tidningen!

• Loppan79
    Asrta1 skrev 2007-01-30 23:47:08 följande:
    Hohooooo på er små nattugglor! BV: Här kommer min utlovade LO Mammsy hjälpte mig med titelförslag innan ikväll Så ris och rosa gärna, för denna är jag själv mkt nöjd med...inte alls rak och fyrkantig Tyvär så är det dåligt fotat men det är ju så förbenat mörkt nu när klockan är midnatt Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    Den var verklgien superfin!
  • Loppan79
    Tjej 83 skrev 2007-01-31 08:26:10 följande:
    hur många blommor är det ca i en sån burk man köper för 79 kr?(finns olika burkar men ungerfär?) fast vem ahr räknat?? hehetänkte bara se, för på ett ställe fanns det typ 30 för 20kr. kanske dyrare.?
    Typ en miljard! Flört Eller åtminstonde tillräckligt många för att de ska räcka läääääänge. Jag köper numer bara småpåsar för då slipper jag ha likadana blommor på alltför många lo:s.
  • Camasunary

Loppan: Du är smart! Man tröttnar snabbt på att ha samma... Jag får nog joina RAK avdelningen så kanske de glädjer någon annan!

• Tjej 83

har me bara köpt småpåsar men de tog slut tänkte en burk räcker mer. men nu menar ja inte de pytte pytte små, de är söta men så små.
    de lite större, mena är de värt 79, eller ta småpåsar istället.
    men vart köper du det? ja köpte på en mässa. o nu hitta ja bara 1 påse när ja kolla runt innan.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket