Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Förr oss som är fast i Scrapträsket

kanskesnart skrev 2007-03-17 12:51:48 följande:
    God morgon! Eller god middag kanske jag ska skriva paxie: Kikade in på dina LO:s. Jättefina!! (tror det är Annika du liftat)Hoppas alla får en fortsatt härlig dag!
    Ja, alltså, jag har en LO med de orden, men jag tycker nu inte att man kan lifta ord, liksom...språket har vi ju alla! Så om ngn skriver likadant som jag eller ngn annan gjort, eller om jag använder ord som ngn annan gjort, så kommer jag inte att skriva att det är en lift...
  • annika5064
    kanskesnart skrev 2007-03-17 13:33:17 följande:
    annika5064 skrev 2007-03-17 13:18:22 följande: kanskesnart skrev 2007-03-17 12:51:48 följande: God morgon! Eller god middag kanske jag ska skriva paxie: Kikade in på dina LO:s. Jättefina!! (tror det är Annika du liftat)Hoppas alla får en fortsatt härlig dag! Ja, alltså, jag har en LO med de orden, men jag tycker nu inte att man kan lifta ord, liksom...språket har vi ju alla! Så om ngn skriver likadant som jag eller ngn annan gjort, eller om jag använder ord som ngn annan gjort, så kommer jag inte att skriva att det är en lift... annika5064.blogg.se/Nä, det kanske var någon annan då (var bara min första tanke) sorry!!
    Nej, missförstå mig inte, det är inget du behöver be om ursäkt för; menar bara att ord måste man ju få använda hur som helst utan att behöva skriva att det är en lift; språket tillhör ju alla!
  • annika5064
    paxie skrev 2007-03-17 15:34:08 följande:
    annika5064 skrev 2007-03-17 13:40:47 följande: kanskesnart skrev 2007-03-17 13:33:17 följande: annika5064 skrev 2007-03-17 13:18:22 följande: kanskesnart skrev 2007-03-17 12:51:48 följande: God morgon! Eller god middag kanske jag ska skriva paxie: Kikade in på dina LO:s. Jättefina!! (tror det är Annika du liftat)Hoppas alla får en fortsatt härlig dag! Ja, alltså, jag har en LO med de orden, men jag tycker nu inte att man kan lifta ord, liksom...språket har vi ju alla! Så om ngn skriver likadant som jag eller ngn annan gjort, eller om jag använder ord som ngn annan gjort, så kommer jag inte att skriva att det är en lift... annika5064.blogg.se/Nä, det kanske var någon annan då (var bara min första tanke) sorry!! Nej, missförstå mig inte, det är inget du behöver be om ursäkt för; menar bara att ord måste man ju få använda hur som helst utan att behöva skriva att det är en lift; språket tillhör ju alla! annika5064.blogg.se/Fast nu har jag kollat och det var verkligen din LO som inspirerade mig. Den var himla vacker!
    Tack så jättemycket!
  • annika5064
    Jo79 skrev 2007-03-19 20:40:41 följande:
    Annika: Vilka makalöst snygga LO:sar på swebloggen! Skitsnygga! Mamma till KaramEllen
    Oj, vilka fina ord! Jättetack!
  • annika5064
    Linrob skrev 2007-03-20 21:19:28 följande:
    mamma i Småland: Ursäkta min okunskap, men är det stämpeldynor man använder och drar på kanterna eller, det finns ju i fyra färger...bör man ha i massa olika färger för att klara sig, förstår inte riktigt
    Ja, du "drar" dem utefter de kanter du vill färga. De finns i regnbågens alla färger enkelt kan man väl säga att man väljer färg på dyna utifrån papperets färger. Men, till att börja med klarar du dig långt på "Charcoal" som är en svart dyna. Chestnut Roan och bruna nyanser är också väldigt användbara, men nu är det ju charcoal som finns hos Meli som har Scrapoteket. Hon är också med i denna tråd...
  • annika5064
    älvanpurjo skrev 2007-03-21 10:17:06 följande:
    vad lägger ni i snitt i månaden på scrap.tror jagl igger på 100kr
    Mellan 500-1000 kronor...men då vill jag poängtera att det är material jag VERKLIGEN BEHÖVER!Flört
  • annika5064
    Sol30 skrev 2007-03-21 11:52:17 följande:
    MiaB: Åh, tack! "Sno" på du! Då blir jag bara glad! annika: Man köper väl alltid saker man VERKLIGEN behöver....?! Eller.....
    Ja, absolut, det är just det jag menar; inget är ju onödigt!Penga mun
  • annika5064
    DianaJ skrev 2007-03-21 12:00:27 följande:
    Just det Annika, jag har försökt kommentera i din blogg flera gånger men det fungerar inte. Sidan bara laddas och laddas och till slut blir det error :(Men det jag ville säga var att dina tolkningar på SWE var urläckra. Min favorit är den med stygnen! Är det ritat/sytt/rubons? Måste prova att ha med det på en av mina LO's!
    Tack!
    Ja, jag har själv stora problem med den bloggen; den gör just så som du beskriver och det är ju typiskt när man precis har skaffat sig en!

Jag är ingen symänniska, så det är ritat på LO:n...
  • annika5064
    claudia79 skrev 2007-03-21 15:27:19 följande:
    DianaJ skrev 2007-03-21 13:52:03 följande: Märker att många har små kommentarer om era sambos, tur att de inte vet, att de tycker ni lägger för mycekt pengar på det här osv. Men lägger inte era sambos också pengar på något som bara är för dem? Någon särskild hobby eller så? Nya teknikprylar, bilar osv?Min man har inga synpunkter alls på hur mycket jag köper scrapbookprodukter för och jag gnäller inte på honom :) Och hans intressen kostar bra mycket mer än vad jag lägger på mina "futtiga" papper! ;) Nä faktum är att jag har större ångest över mina inköp än vad maken har Så det är skönt! Han är en äkta hobbyfantast, så han ser inga problem alls med att man köper grejer till sin hobby
    Så sant, så sant...han säger ingenting om mina inköp...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket