Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Marajjah skrev 2007-03-04 20:43:23 följande:
    Grattis annika till dt-platsen. vem mer är det som är dt där då? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    MAMMSY!
  • annika5064
    Marajjah skrev 2007-03-04 20:43:23 följande:
    Grattis annika till dt-platsen. vem mer är det som är dt där då? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Cia o krabaten skrev 2007-03-04 20:52:51 följande:
    Mammsy och annika: Ni nästlar er in överallt ni Grattis från mig med!Vene: Håller med om att papperet är svårt...Du lyckas bra, om jag skulle göra ngt skulle jag kanske ha ett något större foto för att väga upp mot papperet... Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
    Tack ska ni ha! Ja, visst är vi ena riktiga "nästlare"!Flört
  • annika5064
    Marajjah skrev 2007-03-04 20:57:36 följande:
    annika5064 skrev 2007-03-04 20:55:13 följande: Marajjah skrev 2007-03-04 20:43:23 följande: Grattis annika till dt-platsen. vem mer är det som är dt där då? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610 Cia o krabaten skrev 2007-03-04 20:52:51 följande: Mammsy och annika: Ni nästlar er in överallt ni Grattis från mig med!Vene: Håller med om att papperet är svårt...Du lyckas bra, om jag skulle göra ngt skulle jag kanske ha ett något större foto för att väga upp mot papperet... Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets lågaTack ska ni ha! Ja, visst är vi ena riktiga "nästlare"! annika5064.blogg.se/hur gör ni bara.? jag är inte dt ngnstans å kommer väl aldrig att bli heller. *deppar* Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Åh, jisses, du är ju helt fantastisk på scrapping! Älskar dina LO:s, vet du! Och din tid kommer, var så säker!!!
    Sol30 skrev 2007-03-04 20:57:14 följande:
    Grattis grattis annika och mammsy! Jättekul!
    Tack, tack! Ja, det är jättekul!
  • annika5064

Jag tackar också igen för alla Grattis! Har vetat detta sedan slutet av oktober, så nu är det skönt att det är officiellt!

• annika5064
    Skumpis skrev 2007-03-05 08:08:05 följande:
    annika - Gå in på "Min Sida" "Kontoinställningar" och "Inställningar". Där skriver du in den fotnot som du vill ha jämt.Grattis Mammsy och annika!
    Tack Skumpis!
  • annika5064
    Mammatill2små skrev 2007-03-07 20:19:44 följande:
    Hej! Har en liten fråga som någon vänlig själ kanske vill svara på... Scannar eller fotograferar ni era LO´s? Jag tycker inte att det blir bra hur jag än gör. Min scanner tar bara A4 så jag måste scanna i 2 delar och den fixa ihop i Photoshop, men det blir en ful skarv tycker jag, och fotar jag så blir det ofta blänk av blixten och färgerna blir inte så bra. Hur gör ni kloka o erfarna???
    Du får helt enkelt vänta tills det är bra ljus utomhus och fotografera den då, utan blixt...

Vad jag vet så är de allra flesta scannrar i A4-format och det är precis så som du beskriver som vi gör; scanna i två omgångar och merga ihop den...själv har jag jättesvårt för scanningen, spelar ingen roll om jag så sitter på locket när jag scannar; det blir alltid en ful skarv vid ihopsättningen...så jag föredrar att plåta av dem. Sedan redigerar jag som vanligt i ett fotoprogram.
  • annika5064
    Coursell skrev 2007-03-08 19:02:03 följande:
    Får vem som helst skicka in alster till de olika scrapsidorna eller? Typ jag, som inte är medlem nånstans...Vilka finns det i så fall?Nog för att det säkert tar ett tag innan man nått den nivån, men ändå
    Vem som helst får lägga in i de olika forumen/gallerier som finns, men det krävs alltid registrering. Finns många olika; Scrappiz, scrabutiken, scraproom, papprika etc...

Menar du tidningen eller till SWE SCRAPBOOK-bloggen så är det bara att skicka in...
  • annika5064
    Sosofofie skrev 2007-03-08 19:50:35 följande:
    Hallå allihopa!Brukar ni skära mycket?? Har en bild i huvudet hur jag skulle vilja göra men det skulle aldrig gå att klippa ut från papper... Har en skalpell men jag tycker den är jättesvår och skulle aldrig kunna göra snrikliga mönster med den. Måste man ha nå speciellt underlägg? Hjälp!
    Japp, sover med skalpellen i näven...en skärmatta är ju ett bra underlag, men om du tycker skalpell är svårt hjälper det ju inte dig. Skulle föreslå dig att investera i en liten fantastisk sax! Pappersbiten har under verktyg t ex. Och en skärmatta kan du nog inte klara dig utan i längden...
  • annika5064
    Tessegosing skrev 2007-03-10 15:35:43 följande:
    Vet att detta är lite OT... men måste fråga... ni som har skrivit på era presentationer om "onsdagsbarn" och kräfthoroskop för barn... var hittar ni allt det??? Letat som en galning!!
    sökte på onsdagsbarn odetta kom upp;
    http://hem.passagen.se/sagairene/onsdagsbarn.htm

Kräftan 21 juni - 21 juli

Kräftbabyn är full med starka, varma känslor redan från start.
    Hon knyter genast till sig sina föräldrar och verkar ha det hur mysigt som helst.

Kräftan tar gärna all din uppmärksamhet och vill gärna bli bortskämd,
    men lika mycket som hon tar ger hon också igen med märkbar uppskattning
    och massor av värme och kärlek.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket