• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah

Såja, nu är brevet till tävlingen fixad. Snacka om ångest i natt då jag skulle sova. Var INTE nöjd med in "årstid-lo" så jag gjorde två nya innan jag kände att det var ok.

Grattis Claudia!

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Marajjah
    kanskesnart skrev 2007-01-31 14:02:18 följande:
    Skulle behöva lite råd här Har klätt en gammal ful lampskärm med lite papper och band för & "piffa" upp den lite. Provade sätta på lite bling för att få den roligare men kan inte bestämma om jag ska ha dem eller inte Vill inte ha den så mycket dekorerad eftersom det inte riktigt passar min inredningsstil, men blir det för tråkigt utan nåt mer än bandet? Vad tycker ni? Ska blommorna vara på eller ej? Eller ska jag dekorera den ännu mer med något annat? Lägger upp en bild med och en utan (obs. bandet sitter snett men det är för att jag inte satt fast det ordentligt än)Ankiz: Kanonfin LO! Fint det blev med Mullberry papret.Asrta: Förstår att du blev nöjd, den var sk*tsnygg!Mamma i småland: Kan inte heller se den.
    Utan bling tycker jag är finast. Jag tycker att det blir för mkt annars.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • pylle
    kanskesnart skrev 2007-01-31 14:02:18 följande:
    Skulle behöva lite råd här Har klätt en gammal ful lampskärm med lite papper och band för & "piffa" upp den lite. Provade sätta på lite bling för att få den roligare men kan inte bestämma om jag ska ha dem eller inte Vill inte ha den så mycket dekorerad eftersom det inte riktigt passar min inredningsstil, men blir det för tråkigt utan nåt mer än bandet? Vad tycker ni? Ska blommorna vara på eller ej? Eller ska jag dekorera den ännu mer med något annat? Lägger upp en bild med och en utan (obs. bandet sitter snett men det är för att jag inte satt fast det ordentligt än)Ankiz: Kanonfin LO! Fint det blev med Mullberry papret.Asrta: Förstår att du blev nöjd, den var sk*tsnygg!Mamma i småland: Kan inte heller se den.
    jag tycker utan bling bling jätte fin lampskärm.
  • Loppan79

kanskesnart - var det klurigt att få lampskärmen fin? Funderar på att göra likadant Har en helvit lamskärm som skulle behöv lite uppiffning inser jag nu Flört

• pylle

Någon som vet vart man kan hitta lite olika mallar till Paper piecing??

• kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-01-31 15:25:21 följande:
    kanskesnart - var det klurigt att få lampskärmen fin? Funderar på att göra likadant Har en helvit lamskärm som skulle behöv lite uppiffning inser jag nu
    Nä, det va rätt lätt. Tyvär räckte inte ett pappret runt så jag fick använda två stycken (alltså likadana) papper och klippa till delar, så då blev det ju några skarvar på skärmen (men jag såg till att få dem på sidorna så de syns ju ändå inte). Men den här skärmen var rätt stor, har man en lite mindre typ vanlig fönsterlampa räcker nog ett papper om.

Tack för alla råd, jag skippar blinget
  • Cia o krabaten

Nu har jag snabbscrappat veckans Swe-skiss.
    Den bara föll på plats! Men blev lite VÄL lik skissen
    men det är skönt att inte tänka så mycket ibland också.

• Helenaj

ingen som har något förslag på hur man gör en LO om tänderna?till första året boken!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket