• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Åh vad trött jag blir!!! Tänkte handla lite på Lifetime.... Precis ALLT jag vill ha är slut.............. allt vad swirls heter är slut, oavsett material - likadant med punctuations och stitches. Allt coolt är slut..... Alla QK-dies jag vill ha är slut. Alla nya coola journaling-stämplar är slut. Allt snyggt chipboard är slut.

*aaaaaaaarghhhhhhhh*

• Fnyz
    Helenaj skrev 2007-01-31 18:31:28 följande:
    ingen som har något förslag på hur man gör en LO om tänderna?till första året boken!
    tror att annika har en bra tandkarta i sitt galleri iaf, min dotter har inte fått nån tand än så jag har inte gjort nån hon är ju bara 10 månader Förvånad
  • Meli

DianaJ

Det är för att de ska passa i albumet, jag har ju postbound, så jag tror det blir bäst om man gör det, men jag tänkte ta papper ur samma serie så tror jag att det kan bli ok. Det är så få av de A4 jag har gjort som jag är nöjd med och ska behålla

Fnyz

det förstår jag, du är ju en riktig superscrappare snabb OCH duktig Var det din LO i tidningen förresten, Heleneskissen, den med svampen?

Claudia

grattis!

• Meli

Gillar ni samma typ av inredning som ni scrappar. Alltså, ni som scrappar stilrent, gillar ni stilren inredning, och ni som scrappar med mycket mönster tex, inreder ni så med?

Jag är tvärt om faktiskt. Gillar VÄLDIGT stilren inredning och less is more. Men när det gäller scrappingen, så har jag ofta många mönstrade papper och ganska "plottriga" LOs.

• Blue Vapor

Meli - hm Fundersam Jag gillar stilren inredning, men jag har gärna färgstarka, mönstrade och lite oväntade accenter till det. Kanske är så jag scrappar oftast också.....

• Minimalla
    Fnyz skrev 2007-01-31 13:30:41 följande:
    Jag utmanade ju mig själv (och er andra... särkskilt du Camasunary *tittar strängt* ) att scrappa månadsLOs för ett tag sen. Jag har faktiskt kommit i fatt till 9 månader och hon blir 1 år den 24 feb. Tycker det är ganska bra jobbat, fast jag är inte jättenöjd med alla förstårs, men så blir det ju ibland... det var ju då när du utmanade oss med det som jag tog tag i saken för då låg jag flera månader efter fast 8 och 9 månaders LO:sarna får ni inte se än
    Jamen det är klart att man kan lita på dig, du låter inte nån utmaning springa dig ur händerna minsann .

Claudia: vad roligt att du får synas så mycket på Swe! Jag gillade både som varit med, men den senaste var ju helt underbar!
    FrökenFreja skrev 2007-01-31 18:05:09 följande:
    Är det någon annan här som ska på Linköpingsträffen i helgen? Jag längtar sååååå mycket!
    Jag har inte anmält mig, men jag funderar på att åka dit och shoppa lite och kika runt.
  • Tjej 83

vad är de för adress till swe? vill med se hennes... tack

• Meli

Nu är jag färdig med "Amanda 2 månader"

Så fort det går och så roligt det är nu när man slipper det 8för mig) jobbiga A4formatet. Nu ska jag gå igenom bilder till Antons Nyfödd sida som är en ful A4 i dagsläget

• Minimalla
    Meli skrev 2007-01-31 19:20:11 följande:
    Nu är jag färdig med "Amanda 2 månader"Så fort det går och så roligt det är nu när man slipper det 8för mig) jobbiga A4formatet. Nu ska jag gå igenom bilder till Antons Nyfödd sida som är en ful A4 i dagsläget
    Vad kul att det flyter på! Roligt för oss andra också som kommer ha massor av nya LOs att kika på .
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket