• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Asrta1
    Camasunary skrev 2007-01-31 09:37:06 följande:
    Nu sitter jag och fnular och inspirationsurfar för att få till den där ***** LOn med journaling!! Hur ska man tänka?? Nån som har nåt bra inspirationstips??
    Jag började att göra 3 st till tävlingen och jag görde min förlossningsLO till just den kategorin....skrev en förkortad förlossningsberättelse för hand för då blev journalingen rättstor samt att det syns att man gjort jobbet själv......

Kan ju inte säga att det är det dom vill ha men om jag skulle vilja ha fokus på journaling så vill jag ha mkt journaling och ngt som är "arbetet".......Blev kanske lite luddigt
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Camasunary

Nja.. lite luddig kanske Vad menar du med "arbetet"?

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 09:37:06 följande:
    Nu sitter jag och fnular och inspirationsurfar för att få till den där ***** LOn med journaling!! Hur ska man tänka?? Nån som har nåt bra inspirationstips??
    hmm... det var svårt...jag fick till min av en slump - hade inte tänkt ha den till tävlingen egentligen sen så bara passade den in på den kategorin och jag var nöjd med den

Men kanske nån dikt eller låttext som betyder väldigt mycket för dig eller ett minne som kräver mycket journaling för att återge???
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 09:52:00 följande:
    Nja.. lite luddig kanske Vad menar du med "arbetet"?
    hon menar nog arbetat??GladEller
  • Lingonflickan
    Edma: Tuckte jättemycket om tokunge. Roligt tema, påassligt fotat, snygg journaling mm. Pappa och jag skulle jag nog göra nåt med kanten på cs:en. Chalka eller mer journaling.

Sol 30: Kul med papperscirklarna men LO:n  känns lite tom. Precis som jag sa till Edma så skulle  det bli snyggt med chalk eller journaling i kanten.

Astra1: Vilken underbar LO. Vilken färg! Håller med övriga att de utklippta blommorna och det tomma hörnet var kanon. Sen vill jag tillägga att du har en fin handstil och att doodlingen är assnygg! Hade jag kunnat doodla bättre kanske jag liftata den för jag har oxå problem med fyrkantighet.

Ankiz: Den var ju super. Älskar pappren, färgerna... för att inte tala om hur snyggt det blev med mulberry-pappret!
  • Blue Vapor

Susar in och tipsar om att det är 25% rabatt på hela sortimentet hos MaVinci´s t o m den 31a!!!  Se min blogg. *asbråttom* Oh, ja och så fick jag nyss PAKEEEEET i dörren!!!! Cool

• claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-01-31 10:09:44 följande:
    Susar in och tipsar om att det är 25% rabatt på hela sortimentet hos MaVinci´s t o m den 31a!!!  Se min blogg. *asbråttom* Oh, ja och så fick jag nyss PAKEEEEET i dörren!!!! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Har du nån liten länk, kanske?
  • Anna701

Hej! Har kikat runt i era bildgallerier. Är väldigt imponerad av alla fina Scrapbooking alster. Jag ska gå en nybörjarkurs i Scrapbooking och ser verkligen fram emot det (det kliar lite i fingrarna). Sitter just nu och väljer ut 10 bilder från 2 tillfällen att ta med mig till kursen.  Tror ni att det måste vara "riktiga" foton eller fungerar det om jag skriver ut dem på vanligt lite blankare papper?

• Camasunary

Tack för tips ang. journaling!

Anna: Det beror väl på om du bara vill ha något att prova med, eller om du vill göra på "riktigt". Om du bara ska prova på så behöver det ju inte vara foton, tycker jag...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket