• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Meli

Loppan79

jag fick jättedåliga bilder från korthuset, helt dassiga färger. trodde det var kameran, för den var ny, men nästa gång beställde vi från Önskefoto, och det blev jättefina biler, så jag kan itne rekommendera korthuset, fast de är billiga.

• claudia79

Asrta1: Den var supernajs!! Gillade både rubriken och fotokollaget väldigt mycket!

Bläää, varför ska man vara så trött för?! Då går det supersegt att scrappa juSkrikandes

• Meli

Janna84

jsag tycker inte det stör med plast framför.... de flesta vanliga fotoalbum är ju också att du stoppar in bilderna i plastfickor...

men naturligtvis gör man ju som man vill

• Bark

Jättesnygga nya Lo ni lagt in.

Jag har en del Lo med svart CS i galleriet!!

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Janna84

Tack Meli!

Jag tänker mest på att det kommer bli vissa nivåskillnader med alla dekorationer och att det då kanske stör ögat när man placerar arbetet i en plastficka. Fast jag har ju som sagt ingen erfarenhet så det är bara en tanke som slagit mig. Samtidigt vill jag ju att albumet ska hålla länge och att mitt framtida barn ska ha stor glädje av det i flera decennier framöver. Plasten skyddar ju trots allt mycket. Fast å andra sidan måste man ju ta fram bilderna ur plastfickorna om man har gömt lite text under t ex en flik och då blir det kanske mer slitage iaf? Hmm, många tankar som cirkulerar i mitt huvud just nu...

Fick plus den 5/12-06, BF 12/8-07
  • Pyret78

Janna84: Jag tänkte lika som du innan jag började att scrappa, så jag köpte mig ett spiralalbum med fasta sidor. Visst gick det att scrappa, men idag är jag orolig att dekorationerna ska lossna när alla är o "pillar" på dem. Sen var jag ju tvungen att scrappa i kronologisk ordning oxå. man kan ju inte flytta runt sidorna. Och för att brads o dyl. dekos inte ska synas på baksidan så gjorde jag klar Lo:n först (på bordet) o sen limmade jag fast hela Lo:n på albumsidan. Lite krångligt, men det gick. Nu har jag enbart postboundalbum med plastfickor, men vid nästa albuminköp blir det ett D-rings album från American craft! Då slipper man de krångliga skruvarna.

meli: Åhhh underbara Lo:s (som alltid ). Älskar din alster för de är alltid så lugna o harmoniska.

MiaB72: Görsnygga nya Gillade "Första snön" mycket.

• MiaB72
    mamma i småland: Tackar jag funderade faktiskt på detta med nakenbilderna men tyckte inte att man såg nåt därför censurerade jag inte, får kolla igen och sudda lite

Pyret78: Tack
  • Meli

Janna84

Nej, det stör inte, tycker inte jag i alla fall

Men som du säger, har man gömd text od, så blir det ju lite jobbigare med plastfickr. Därför använder jag mig aldrig av glömd text, vill ju ändå att texten ska synas ordentligt, tycker journalingen är viktig

• Meli

ahhh, nu börjar jag få ont i halsen med. Har känt mig halvdassig de senaste dagarna, och ny börjar det kännas i halsen har inte tid att vara sjuk nu ju :-/

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket