• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-02-04 16:37:16 följande:
    nån som gjort en LO med svart bakgrund. hur blev de??
    jajamen två på senaste tiden iaf, rosig och en vintrig promenad jag tycker det är sååå läckert att använda vitt eller svart CS som bakgrund!
  • InaFia

Vad lugnt det var här inne idag, hoppas alla scrappar så man får mkt nytt och snyggt att titta på. Själv ska jag sätta mig och fixa inbjudningskorten till min sons 1-års dag.

Trevlig kväll, kommer förmodligen förbi en stund lite senare.

Mamma till Ellioth 060318
  • Emmixen

Ja, här har det varit väldigt lugnt idag.. I morgon kommer jag nog inte vara inne här så mkt heller för jag ska tillbaka till skolan nu (nåja, prao) efter en månads höftont. Kommer dock vara här på kvällarna m.m.

• Tjej 83

fnyz. jättefina... tänkte sätta en röd stor blomma i ena hörnet. har 3 kort o få plats med också. men tyckte min kanske skulle komma att bli för mörk för hon ahr röda läder på korten. men om man har vitt på den med så blir det nog bra. dina va inte mörka så..

• Asrta1

Här kommer mitt kort som blev en LO

Linneá.jpg

Finn 2 fel...dagens tävling Någon som ser......??????

Har gjort en dold journaling som ett litet kort som jag klämt dit med fotoankare...blev hyffsat nöjd då jag gjorde den och utan ngn plan

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • annika5064
    Tjej 83 skrev 2007-02-04 16:37:16 följande:
    nån som gjort en LO med svart bakgrund. hur blev de??
    Flera stycken i galleriet...
  • Tjej 83

jätefint. bättre o fråga o få svar är o leta i allas gallerier. orkade jag inte.. tack. du hade t.o.m halva blommor bakom ett foto. bra ja ville se hur de såg ut. tänkte kanske ha de så. vi får se hur det blir

• Fnyz
    Asrta1 skrev 2007-02-04 18:02:52 följande:
    Här kommer mitt kort som blev en LO Finn 2 fel...dagens tävling Någon som ser......??????Har gjort en dold journaling som ett litet kort som jag klämt dit med fotoankare...blev hyffsat nöjd då jag gjorde den och utan ngn plan Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    pricken ovanför första N:et kanske...
  • Janna84

Hej!

Jag har länge tänkt börja scrappa men tiden räcker inte riktigt till. Nu väntar vi iaf första barnet och då tänkte jag passa på att ta mig tid. Jag tänkte att mitt första projekt får bli om en månad då vi varit på ultraljud och fram till dess ska jag suga åt mig en massa information. Så om någon vill ge mig nyttiga nybörjartips så tar jag tacksamt emot dem Glad

I första inlägget står det att de flesta använder sig av album med plastfickor. Jag har länge funderat på om jag vill sätta in mina arbeten i plastfickor. Slitaget blir förstås mindre och man har möjlighet att flytta runt de olika sidorna, men det känns ändå lite tråkigt att sätta plast framför bilderna. Är det någon fler som tänker som mig? Är det någon som testat att använda vanliga fotoalbum med hård pärm och pappersblad? Hur har det fungerat i såna fall?

Tack på förhand!

Fick plus den 5/12-06, BF 12/8-07
  • Lingonflickan
    MiaB72: Älskar "den första snön". Jättehärliga bilder och papper.Snyggt beskurna papper och bokstäverna bara så läckra. Tips till badpojke är att censurera vissa delar av din son. Se reglerna om nakenbilder. 

*Försvinner in till Annika en stund*
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket