• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MiaB72
    MamaKajsa: Trevligt att du är här då har du fått användning för prylarna vi handlade i onsdags Jättefint!! Kul att du också fastnat nu
  • MamaKajsa
    Mia: jadu, varje stund jag eg inte har tid går jag runt här o blänger på scrapgrejerna som står o retas med mig Tyvärr strular den stationära datorn där jag har alla bilder ligger så jag får inte iväg nån beställning på nya bilder....*behööööver*
    Va himla fin "den första snön" var.
  • Johanna 79

Oj, oj...... Har inte haft tid att vara här inne på närmre 1 vecka. Så nu lär jag ha misatt en massa

Jag skulle beställa lite blommor till dekoration tänkte jag nu. Vet att någon nämnde en adress till ett ställe som sålde i mindre pack. Tror att det var ca. 10 st i varje. Vilket sida är det??

Någon som vet??

• Lingonflickan
    MamaKajsa: Häftig Lo! Tänk vad fint det kan bli när man vågar sticka ut med färgerna. Har du wellat pappren eller är de randiga? Passar görfint till bebisens kläder.
  • MAMMSY
    Johanna 79 skrev 2007-02-04 21:43:09 följande:
    Oj, oj...... Har inte haft tid att vara här inne på närmre 1 vecka. Så nu lär jag ha misatt en massa Jag skulle beställa lite blommor till dekoration tänkte jag nu. Vet att någon nämnde en adress till ett ställe som sålde i mindre pack. Tror att det var ca. 10 st i varje. Vilket sida är det?? Någon som vet??
    Scrapoteket.se
  • Johanna 79

Hahaha, nu hittade jag den själv. Det var på scrapoteket. Har suttit och tittat och tittat. Bra att man till sist hittar
    Är det någon som vet om det funkar bra att handla av dom? Snabb leverans och så?

• Camasunary
    insyn1.JPG

Så här blev krulliduttdelen på insynsskydden till min bror! Svårt att fota så det blev bra, så det ser inte mycket ut för världen... Ja wohl, med ljuset utifrån så blev det ganska dekorativt iaf

Så ni som bor i GBG, om ni passerar fönster med sånna här så vet ni vart min bror bor!
  • MamaKajsa
    Lingonflickan skrev 2007-02-04 21:47:46 följande:
    MamaKajsa: Häftig Lo! Tänk vad fint det kan bli när man vågar sticka ut med färgerna. Har du wellat pappren eller är de randiga? Passar görfint till bebisens kläder.
    har du wellat pappren???....hmmm...hur gör man det själv tro?
    Det är wellat papper helt enkelt
  • Blue Vapor

MamaKajsa - Det finns en liten mackapär som man liksom matar/kavlar igenom pappret i.... så kommer det ut wellat! Panduro har bl a. Men min drar snett, så den gillar vi inte

• Fnyz

Loppan: på tisdag klockan 18:00 är du välkommen på scrapkväll hemma hos mig så ger jag dig en kurs i snabbscrap! om du vill åka till bollnäs vill säga jag är gräsänka heeeela veckan så du kan få sova här å så kan vi scrappa heeeeeela dagarna å kvällarna å nätterna!!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket