• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Janna84

Tack Pyret78! Glad

Jag sökte efter D-ring album och American craft men hittade bara sparsam information. Om du orkar får du gärna förklara vad det är för speciellt med dessa album. Och så undrar jag vad det är för skruvar som är jobbiga? Tänk på att jag inte har något album än så jag vet inte riktigt hur de brukar fungera... Generad

MiaB72: Jag gillade också "Första snön"

Fick plus den 5/12-06, BF 12/8-07
  • Janna84

Tack igen Meli! Glad Det lutar åt att det blir plastfickor och då kommer även jag undvika dold text.

Fick plus den 5/12-06, BF 12/8-07
  • Loppan79
    Meli skrev 2007-02-04 19:52:48 följande:
    Loppan79 jag fick jättedåliga bilder från korthuset, helt dassiga färger. trodde det var kameran, för den var ny, men nästa gång beställde vi från Önskefoto, och det blev jättefina biler, så jag kan itne rekommendera korthuset, fast de är billiga.
    Vad bra att jag valde Önskefoto då.
  • Loppan79

Sitter och scrappar och funderar en än gång på hur folk kan snabbscrappa! Det tog 1 timme för mig att bestämma vilka papper jag skulle ha! Ytterliggare 30 min att välja hur jag skulle beskära papperna och nu har jag funderat på placering av fotot i ca 20 min Jag har alltså hållt på med en lo i 1 tim och 50 min och har ännu inte börjat fundera vad jag ska ha för rubrik Förvånad 

Fnyz, du kanske kan ha en liten lektion hur man gör för att snabbscrappa?

• Blue Vapor
    Loppan79 - haha, vad pratar du om, det tog mig tre DAGAR att välja papper till denna! Men usch ja, det är hemskt då det bara gnisslar.... Jag tror att en lösning till snabbscrapping är LIFT Synd kanske att jag har lite svårt för det..... Fundersam... för mig känns det liksom inte riktigt lika BRA som då man hittar på allt själv
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-02-04 21:12:13 följande:
    Loppan79 - haha, vad pratar du om, det tog mig tre DAGAR att välja papper till denna! Men usch ja, det är hemskt då det bara gnisslar.... Jag tror att en lösning till snabbscrapping är LIFT Synd kanske att jag har lite svårt för det..... ... för mig känns det liksom inte riktigt lika BRA som då man hittar på allt själv Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jag gillar inte heller att lifta..Har svårt att få en känsla,för LO:n, om jag liftar nån annan för mycket, och då blir jag inte nöjd me LO:n om jag inte får känsla för den...Men däremot att använda skiss (egen eller nån annans) gör jag nästan alltid! Men det blir ju sällan så lite på LO:n som på skissen...Men jag tycker inte att man behöver nämna att man går efter skiss, om det inte är efter nån specifik skissare som gjort den..typ Moma kanske
  • Loppan79
    Blue Vapor skrev 2007-02-04 21:12:13 följande:
    Loppan79 - haha, vad pratar du om, det tog mig tre DAGAR att välja papper till denna! Men usch ja, det är hemskt då det bara gnisslar.... Jag tror att en lösning till snabbscrapping är LIFT Synd kanske att jag har lite svårt för det..... ... för mig känns det liksom inte riktigt lika BRA som då man hittar på allt själv Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Men hallå! Jag gör ju den här efter en skiss. Eller ah jag började efter skiss i alla fall, nu är den inte av närheten lik skissen Förvånad Jag som faktiskt hade en idé om hur den skulel se ut och jag skulle ju skicka in den till tidningen eftersom det var deras marsskiss å nu är den inte i närheten lik Skrikandes Varför kan jag itne bara följa skissen som den ser ut. Fundersam
  • Loppan79

Äh, ger upp för ikväll och går och sätter mig med maken i soffan istället

• MamaKajsa

Med att lifta menar ni att man "härmar" (känns som fel ord nån annans LO då, förstog jag rätt?

Nu har jag åstadkommit min sjunde LO F*n va skoj det är.

sjunde

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket