• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Jo79

I de som jag är med i nu är det 8 personer i varje grupp, som ska välja ett recept på t.ex "kyckling". Så gör man 8 likadana kort med receptet på och skickar till värdinnan som sorterar och skickar tillbaka. Så jag får 7 nya och mitt eget recept tillbaka. Precis som en vanlig swap!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Roligt att ha, men aptråkigt att göra. Fattar inte varför jag ständigt anmäler mig....Fundersam

Mamma till KaramEllen
  • claudia79
    Jo79 skrev 2007-02-05 09:00:35 följande:
    Roligt att ha, men aptråkigt att göra. Fattar inte varför jag ständigt anmäler mig....Mamma till KaramEllen
    *fniss*
  • Tjej 83

cheri din LO arg va ju jättefin.
    ja frågade för nån sen hur man syr xxxx i LO, men ja ser nu att du gjorde de på den LOn, gjrode du bara hål o drog igenom floss eller? är rädd att det ska förstöra kortet om man gör det. men det ser inte så ut på din.

• claudia79
    Tjej 83 skrev 2007-02-05 09:30:39 följande:
    cheri din LO arg va ju jättefin. ja frågade för nån sen hur man syr xxxx i LO, men ja ser nu att du gjorde de på den LOn, gjrode du bara hål o drog igenom floss eller? är rädd att det ska förstöra kortet om man gör det. men det ser inte så ut på din.
    Ja brukar göra hål med en lite tjockare nål, först, och därefter syr jag med vanlig nål och floss. Nej man förstör inte korten, men vissa papper är ju tunnare än andra, så då får man dra åt flossen lite försiktigare
  • Emmixen
    Blue Vapor skrev 2007-02-05 00:29:15 följande:
    Passar på med ett UPPROP här när inläggen inte flashar förbi i raketfart!VILKA SKA ÅKA PÅ SCRAPEVENTET I HELSINGBORG I SLUTET PÅ APRIL???? Jag ska, Cia ska..... någon mer? MINNS inte. Själv har jag inte bokat vare sig event eller resa än, men tänkte göra det i veckan som kommer.Finns det någon som inte är säker än, som vi kan övertala??? Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Vad är det för något? *nyfiken*
  • Cia o krabaten

Emmixen: www.scrapevent.se/
    STOOOOOR kurs/mässa/happening med inbjudna kursledare från utlandet!
    DYRT som attan men det ska bli såååå kul
    Trallar: *BV och jag ska åka! BV och jag ska åka!*

• Asrta1
    Gråter Jag vill också åka.......bor ju så nära också Gråter
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2007-02-05 09:52:55 följande:
    Emmixen: www.scrapevent.se/STOOOOOR kurs/mässa/happening med inbjudna kursledare från utlandet!DYRT som attan men det ska bli såååå kul Trallar: *BV och jag ska åka! BV och jag ska åka!*
    de e ju såååååååååå långt de e typ 100mil utan att överdriva så förutom pengarna för själva eventet så skulle de bli massa pengar till tåg elelr bensin
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket