• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • InaFia

Grattis till publiceringar och underbart fina lo´s som har lagts ut här i tråden. Ingen nämnd ingen glömd.Skrattande

Jag kommer också gå på mässan på Svensk Mässan, kanske känner igen någon ifrån era presentationer.

Mamma till Ellioth
  • annika5064
    2xA skrev 2007-02-12 19:35:05 följande:
    Vad skulle DU beställa om du gjorde en STOR beställning från Lifetimemoments idag?Har plockat en massa Bazzill Cardstock i varukorgen, men inte ett enda mösntrat papper än så länge. Tycker att jag har så många mönstrade men hittar aldrig något passande enfärgat till så nu tänkte jag råda bot på det Men kom gärna med tips på vad ni skulle beställa (behöver inte bara vara papper). Vecka 345+2 - BF 17 mars 2007
    Jen 82 skrev 2007-02-12 19:48:03 följande:
    2xA: Jag skulle satsa på alfabeten, sticers eller chipboard. Skulle också sattsa på chipboard former. tex swirls
    Precis mitt svar...
  • Camasunary

Kikkan: Tja... varför inte en Sakura soufflé??!

• Venezuela

Läser att ni pratat om snabbscrapping idag. Jag har otroligt svårt att få färdigt en LO någorlunda kvickt. Har gjort en idag som jag 'bara' höll på med i några timmar och det är snabbt för mig detFlört

Blir LO´n klickbar om man kopierar den från galleriet när den är liten och sen klistrar in den här? Blir så stora när jag kopierar en stor bild...Generad

Btw, tjusiga alla ns kort ni gjort till tävlingen flickor!

• Camasunary

V: Var tvungen att slänga mig på telefonen och ringa till Anna när jag såg ditt inlägg tidigare idag!! Gissa VART bilen kommer att gå i raketfart imorron!! Ska bli såå kul att se de nya live... och kanske köpa sig ett "Annika" (kanske vackrast av alla vackra?? )

Ja, LOn blir klickbar. Men annars gör det inget att dina tjusiga LOs blir stora!

Snabbscrapping finns inte i mitt vokabulär! Skulle göra en avskalad LO lite snabbt så där... men det tog 2 dagar ändå

Tack! Det ska bli en upplevelse utöver mitt vanliga scrapliv att få prova det berömda flocket! Flock ´n roll ska det bli

• annika5064
    venezuela skrev 2007-02-12 20:23:42 följande:
    Läser att ni pratat om snabbscrapping idag. Jag har otroligt svårt att få färdigt en LO någorlunda kvickt. Har gjort en idag som jag 'bara' höll på med i några timmar och det är snabbt för mig detBlir LO´n klickbar om man kopierar den från galleriet när den är liten och sen klistrar in den här? Blir så stora när jag kopierar en stor bild...Btw, tjusiga alla ns kort ni gjort till tävlingen flickor!
    Vad är det???Förvånad Jag vet att det finns en person härinne som gör anspråk på att vara "Den långsamma scrapparen" (Blue Vapor) men jag är värre...Flört Fast i ärlighetens namn ska jag väl då erkänna att jag gjorde Karate Kid 2,5 på en timme, men det är rena turbofarten för mig...Liseberg tog två kvällar...
    Joels Bok December 2006 3 Joels Bok September 2006 3
  • annika5064

Jaha, det blev ju jättebraFundersam Jaja, de finns i galleriet...

• Cia o krabaten

Någon som vet nån butik där man kan leta papper efter färg??
    Är ute efetr gula mönstrade papper och det finns det inte så många av...

• Venezuela

Cama: Okej, då ska jag prova att lägga ut en LO utan att ta upp en halv sida...

Vad tycker ni om att rubriken inte går lika långt ner på båda sidor av cirkeln? Är så fyrkantig (rund i detta fallFlört) av mig att jag har svårt att bryta mönster. När jag gjorde den fokuserade jag på att ordet 'Loppis' skulle sitta jämnt ovanför fotot, först senare såg jag att rubriken blev längre i vänsterkant...

LO´s 127.jpg

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket