• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Skumpis

Cama - Jag har sån tur att jag lever ihop med en som är morgonpigg. Jag har alltid sovmorgon på lördag och söndag Fast å andra sidan så är han gryyymt nattrött (finns det ordet?) så det är alltid jag som går upp på natten om lillen vaknar. Fast jag är inte så nattrött

• scrapparlotta

Har inte läst bakåt så mycket, men jag antar att ni snackar lite om att man ofta sitter uppe på nätterna och scrappar och på så sätt mister sin skönhetssömn. Och så gör jag med, går sällan och lägger mig före halv ett på nätterna, sen vaknar lillan och vill ha mat typ en timme senare. Då ångrar man att man inte gått och lagt sig tidigare......."men imorgonkväll, då ska jag minsan gå och lägga mig tidigt", det är den tanken som alltid kommer upp då. Men gör man det???? Nääääää, absolut inte. Man måste ju scrappa lite med...hehe.

Gott att höra att det är fler än jag som nallar på sömnen för att få en scrapparstund i lugn och ro (utan man och barn). Min sambo tycker jag är helt "sjuk i huvudet" som sitter uppe så länge på natten och scrappar.

Men jag tror att en stunds scrapping är balsam för själen.....

• Blue Vapor

Tänkte ha gått och lagt mig för 5 minuter sedan........................ jag skjuter nog fram den tiden till halv istället...... Eller varför inte ett jämnt midnatt??

• Johanna 79

Go' kväll alla!
    Har idag varit runt på stan och skulle ha fatt i en soufflé penna. Men fanns inte i sortimenet istan. Så sur man kan bli... Köpte en annan, men den är jätte svår att skriva eller dra streck med. Men den var kanon att göra brickar med!!

Är det någon här som vet sig ska till någon butik med sådan penna? Vill ha nu. Tänkte om någon kunde köpa och skicka Fundersam

• MAMMSY
    kikkan skrev 2007-02-12 23:01:37 följande:
    Har inte läst bakåt så mycket, men jag antar att ni snackar lite om att man ofta sitter uppe på nätterna och scrappar och på så sätt mister sin skönhetssömn. Och så gör jag med, går sällan och lägger mig före halv ett på nätterna, sen vaknar lillan och vill ha mat typ en timme senare. Då ångrar man att man inte gått och lagt sig tidigare......."men imorgonkväll, då ska jag minsan gå och lägga mig tidigt", det är den tanken som alltid kommer upp då. Men gör man det???? Nääääää, absolut inte. Man måste ju scrappa lite med...hehe. Gott att höra att det är fler än jag som nallar på sömnen för att få en scrapparstund i lugn och ro (utan man och barn). Min sambo tycker jag är helt "sjuk i huvudet" som sitter uppe så länge på natten och scrappar. Men jag tror att en stunds scrapping är balsam för själen.....
    Absolut Det skyller jag på iallafall, får jag inte skapat blir jag galen här hemma (haha andra blir galna om dom inte får sex jag blir knäpp om jag inte får scrapp )
    Fick du nån ordnig på nån titel till piaonokortet föresten
  • Johanna 79
    Blue vepor: Den kommentaren gillade jag  Stanna du till midnatt
  • Blue Vapor
    JOhanna - haha, ja det känns ju som ett fall framåt i alla fall Midnatt, då är ju natten bara barnet

Mammsy och Kikkan - ja man får välja på att bli galen eller få lite mental vård genom att scrappa på nätterna - helt klart!!
  • scrapparlotta

MAMMSY:

, japp man blir knas om man inte pilla på sina papper varje dag

Ang. pianokortet, så kom det lite alla-hjärtans-dag kort mellan. Ska göra ett till min mor och ett till min svärmor. Men jag har nog bestämmt mig för att ha rubriken "lilla snigel akta dig...". Dels för att den passar kortet ganska bra, och sen gillar Tindra just den sången, hon går ofta och sjunger den.....Så den blir det nog.

• MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2007-02-12 23:06:29 följande:
    Tänkte ha gått och lagt mig för 5 minuter sedan........................ jag skjuter nog fram den tiden till halv istället...... Eller varför inte ett jämnt midnatt?? Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jaaaa stanna kvar det e så kul att nattsudda med dig .-p
    jag borde definitivt gå å lägga mig om det lilla livet därine tänkt att vakna så tidigt imorn med Å så e hon sjuk å jättesnorig oxå så det brukar inte bli några toppen nätter precis...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket