• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

Jag puffar för min fråga som jag skrev igår.

Skulle vilja ha hjälp av er tjejer.

Har lagt ut en bild i min blogg där Tindra sitter och spelar piano. Jag ska scrappa denna bild, men behöver lite hjälp med rubriken. Har suttit och tänkt men kommer inte på nåt bra.

Om ni har lust, kika in och titta och kom med ett (eller flera) rubrik-förslag.

www.lottasscrapp.blogg.se

• Blue Vapor
    kikkan - jag tittade på dit fina foto igår, men jag kom inte på nåt bra då.... har funderat lite av och till, och det första som comes to mind när jag ser den är att göra en titel av någon av de vanligaste "pianoklink-melodierna" typ Lunka på, eller Lilla snigel... Du kanske kan sätta strofen inom "sån här fnuttar" och så att den går lite vågigt, ändrar storlek från liten till stor eller tvärtom - så det liknar ett notblad.... äsch jag är dålig på att förklara, jag tror du kanske fattar vart jag vill komma?
  • MAMMSY

Kikkan, det första jag tänkte på när jag såg bilden var en gammal sång som vi sjunger med banen på mitt jobb "Dansa min docka" Du skulle ju kunna ha "Spela min docka" som titel å skriva titeln som i en notrad..om du förstår hur jag menar

• MiaB72
    MAMMSY skrev 2007-02-12 11:48:43 följande:
    Jättesnyggt å glittrigt kort Emmixen MiaB72 Härlig dubbel Det mönstrade pappret har jag letat efter vart har du hittat det, å vilken tillverkare e det
    Det är Autumn Leaves (Rhonna Farrer) som har tillverkat pappret, Scraphuset har haft det på rea, där köpte jag det, tror jag

Hämtade ut mitt paket från Magdas nu och ojojoj vad fina papper, jösses vad det började klia i fingrarna!!! Får jag börja kolla mina kort och se vad som passar!!
  • Sol30

Hörrö ni, kommer ju inte ihåg vart man bloggröstar på utmaningen. Nån som kan hjälpa mig?

• Cia o krabaten

Å vad jobbigt det är att scrappa så här långsamt!!!
    Sitter och knåpar med en som jag vill skicka in till tidningen, men det tar ju eviga tider att välja fram och tillbaka hela tiden.
    Och inte klistra fast det ganska snabbt!!!
    Hur IDS ni långsamma scrappare?
    Jag har ju tröttnat på denna för länge sen nu

• Sol30

Cia o krabaten: För mig är knepet att hålla på med flera samtidigt! Då kan man fortsätta med nån annan medan man väntar på nytt papper, torkning eller vad det nu kan vara!

• Cia o krabaten

Sol: Ja, men ändå.
    Annars srappar jag ganska fort, eller rättare sagt är jag otålig och klistrar fast fort och då är man liksom låst

Men nu är jag ju extra noga och sitter och funderar och byter papper osv. Man blir ju uttråkad!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket