• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz

hejhej, dottern är fortfarande dålig så jag är lite osynlig häår inne idag med, ville bara säga att de e kul å läsa om era problem att scrappa snabbt eller sakta och alla diskussioner om snabbscrapping Oskyldig

• Skumpis
    venezuela skrev 2007-02-12 21:04:23 följande:
    Cama: Okej, då ska jag prova att lägga ut en LO utan att ta upp en halv sida...Vad tycker ni om att rubriken inte går lika långt ner på båda sidor av cirkeln? Är så fyrkantig (rund i detta fall) av mig att jag har svårt att bryta mönster. När jag gjorde den fokuserade jag på att ordet 'Loppis' skulle sitta jämnt ovanför fotot, först senare såg jag att rubriken blev längre i vänsterkant...
    Snyggare så här tycker jag! Härlig LO!
    Jo79 skrev 2007-02-12 21:15:51 följande:
    Skumpis skrev 2007-02-12 18:29:09 följande: C o K - Nä, det går lite fortare om jag scrappar efter en skiss. Och så blir det nästan alltid bättre resultat. Återigen bristen på den konstnärliga genen som blir talande. Jag ser _aldrig_ en LO framför mig när jag börjar. Resultatet kommer alltid som en chock Ni som har koll; finns det någon rolig skiss, utmaning osv ute nu? Gärna tävling Kickis Pyssel: Tävling i rosa, brunt å rött med specifika dekos..Hobbyhuset:Skiss, kolla i bloggenPappersbiten: SkisstävlingScrapbutiken: Skisstävling om att bli mars gästdesignerDom kommer jag på nu att jag sett... Kanske nått som passar? Mamma till KaramEllen

Tack

annika - Då är du faktiskt värre än mig Jag _måste_ alltid göra klart när jag väl börjat så en LO tar aldrig mer än en kväll för mig. Ibland kan jag behöva delar av natten också Det är mitt "måste-bli-färdig-behov" som gör att jag så sällan hinner scrappa. När har man liksom 5 timmar över?

Idag hade jag det Och jag har scrappat efter Helens skiss på Sweblogg. Har för en gångs skull varit lite inovativ och gjort eget papper och egen rubrik. Ändå tog det bara 2,5 timme En klart annorlunda LO som jag jag inte vet om den är ful eller snygg. Och ni får inte se den heller

På tal om likna skisser så har jag blivit lite frimodigare nu. Jag följde slaviskt i början. Idag kunde sambon inte alls se att jag gått efter skissen Fast vem är han att fråga egentligen

Hur hinner ni både sitta här massor OCH scrappa massor????? Hur många timmar har era dygn???

• Jo79

Jag vet aldrig när jag sätter mig hur det ska se ut när jag är klar. Följer jag en skiss så är det enklare, men om jag inte gör det så kan det ta väldig tid med att välja papper... och dekos... ibland väljer jag bort kortet och tar ett annat för att det passade pappret bäst... Känner mig oerhört velig ibland...
    Frågar jag nån gång om råd så blir jag arg för det svar jag får... Det är väl bra så är standardsvaret, vilket jag VET att jag kommer få till svar, så varför jag besvärar mig med att fråga fattar jag inte..

Jag håller aldirg på med en LO mer än en kväll, så på ett snitt kanske det tar 1½-2 timmar tills en Lo är klar. Ibland såklart mer...

Mamma till KaramEllen
  • Camasunary

Skumpis: Skrattade gott åt det du skrev tidigare idag om att resultatet alltid blir en chock!

Frågan är hur många timmar av sin sömn man offrar... Varför sova när man kan scrappa är mitt mantra!

• MAMMSY
    Camasunary skrev 2007-02-12 22:25:33 följande:
    Skumpis: Skrattade gott åt det du skrev tidigare idag om att resultatet alltid blir en chock! Frågan är hur många timmar av sin sömn man offrar... Varför sova när man kan scrappa är mitt mantra!
    HaHa kan inte annat än att hålla med dig Iallfall när man inte ska jobba dagen efterOskyldig
    Så nu har jag suttit här å scrappat klart en LO som ni inte får se förens jag fotat den imorn
    Å nu ska jag fortsätta med nästa
  • Skumpis

Oj Mammsy, du är verkligen på G Hur snabb har du blivit egentligen??? När vi scrappar ihop brukar vi ju hålla jämnt tempo.

Cama - Njaaa, vet inte om jag ska vara ärlig. Sova är GÖTT!!!

• Skumpis
    Varför plugga när man kan scrappa får väl bli mitt mantra istället
  • MAMMSY
    Skumpis skrev 2007-02-12 22:48:02 följande:
    Oj Mammsy, du är verkligen på G Hur snabb har du blivit egentligen??? När vi scrappar ihop brukar vi ju hålla jämnt tempo.Cama - Njaaa, vet inte om jag ska vara ärlig. Sova är GÖTT!!!
    Kan upplysa om att jag pillat på den LO:n sen i fredags, så så snabb har jag nog inte blivit
  • MAMMSY
    claudia79 skrev 2007-02-12 21:23:39 följande:
    Föresten kan passa på att fråga....Om ni ska scraplifta i en tävling tex, tycker ni då det är roligare att lifta en LO med mycket dekos och papper på eller en mer stilren eller har det inte med saken att göra???
    Går tävlingen ut på att man ska scraplifta nån så hade jag nog valt att lifta nån med lagom mycket dekos, jag skulle tillexempel aldrig kunna få till det så som Tex Badanka eller Cheri kan Desvärre
    Fast annars om det är till en vanlig tävling så hade jag nog inte scrapliftat nån, kan tycka att det känns lite fel att tävla "med någon annans LO"
  • Camasunary

Sova är GÔRGÖTT! Särskilt på lördag & söndag morron... Inte så populärt hos vissa att vissa andra kräver sovmorron för att de suttit och scrappat/surfat halva natten...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket