• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Venezuela

Corsell: Vet inte vad det är för retro papper. Är det mkt brunt och orange? Fnyz har en snygg Lo som heter just retrobruden. Kolla in den och se om det är ngt sådant du är ute efter...

• Coursell

Exakt de papprena har jag Så snyggt du hade gjort Fnyz!
    Jo, det är brunt blandat med turkost och orange, samt några retroblommiga om ni förstår hur jag menar, på vit bakgrund.

• Jen 82

Johanna 79: Jag är nöjd med den men den är svår att skriva smått med eller doodla små detaljer. Så de kompletterar varandra mina små pennor

• Fnyz
    Coursell skrev 2007-02-12 16:35:34 följande:
    Exakt de papprena har jag Så snyggt du hade gjort Fnyz!Jo, det är brunt blandat med turkost och orange, samt några retroblommiga om ni förstår hur jag menar, på vit bakgrund.
    är det från dcwv? som finns på panduro? 72 papper för 139? i så fall har jag använt många av dem å kan visa fler exempel om du vill
  • Bark

Ny svart/vit Lo från mig. Risa och rosa gärna som vanligt!!

IMG.jpg

Mamma till Jasmine & Timmie
  • MiaB72

Bark: Oj, vad den var snygg!! Har du fixat bilderna själv i PS eller nåt?

Claudia: Jadu, jag undrar också vad det är i detta som gör att man inte kan tänka på annat och bara väntar på att få sätta sig och pyssla!! Innan jag började så var jag helt övertygad om att detta inte var något för mig då jag inte anser mig vara pysslig men oj vad jag fastnade fort!!

• Bark

Tack

Nej, dom är tagna hos en atelje ute i ösregn!!

Försökte freestyla lite, men är inte så bra på det.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Lilybee

Vilka fina LO:s ni har gjort. Funderar också på att göra en i svart/vitt och nu blev jag lite inspirerad

Claudia: Vet inte heller varför det är så beroendeframkallande, men det är det ju verkligen Varje litet foto tänker man ju hur man ska scrappa på bästa sätt... Min syster tog ett jätetfint foto på Molly i fredags och det första båda två sa var hur man ska scrappa det snyggast Så lite skadad har man blivit...

Har faktiskt gjort en LO efter en skiss i tidningen som jag nog ska skicka in. Behöver bara lite mer material innan den är färdig.

Vet någon förresten vad det finns för scrapaffärer i Borås och Göteborg?

• Lilybee

Förresten, vilken LO är det Mammsy har gjort på SWE-bloggen? Blev så nyfiken... Räcka ut tungan

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket