• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Cia - ja det är en enda stor ångest alltihopa *fniss* fast TRÅKIGT har jag aldrig när jag pysslar nog för att man kan bli rasande ibland på saker osm inte vill lösa sig....

• Johanna 79

malin ulrika m.fl.: Har idag varit på stan och letat efter den omtalde vita pennan Men tyvärr så sålde ingen butik den här. Jag hittade en annan vit penna på våran scrapp butik. Men den heter White Writer och märket är Sailor! Med den ska det också bli lite upphöjd! Någon som har en sådan penna??

• Tjej 83

ja ahr en som heter Writer men den heter chalk pastel colours märket Zig (?)
    men den blir inte upphöjd. när man skriver elelr ritar med den så tar de nån sekund innan de vita syns.

va så nära på att åka in till stan nyss o handla lite saker, för vi va på babysim men nä då va de inget idag för de är sportlov o de visste inte jag för vi ahr varet sjuka. men knd einte åka till stan för ja hade matvaror i bilen.

men ja funderar fortfarande. de har öppet till 18 så kanske kan åka snarT? ahha

• Loppan79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-12 13:54:40 följande:
    Å vad jobbigt det är att scrappa så här långsamt!!! Sitter och knåpar med en som jag vill skicka in till tidningen, men det tar ju eviga tider att välja fram och tillbaka hela tiden.Och inte klistra fast det ganska snabbt!!!Hur IDS ni långsamma scrappare?Jag har ju tröttnat på denna för länge sen nu
    ha, ha Jag kan välja papper i flera timmar och byta fram och tillbaka testa med något annat till osv. Fast jag tycker ju att det är ganska roligt
  • Jen 82
    Johanna 79 skrev 2007-02-12 14:57:00 följande:
    malin ulrika m.fl.: Har idag varit på stan och letat efter den omtalde vita pennan Men tyvärr så sålde ingen butik den här. Jag hittade en annan vit penna på våran scrapp butik. Men den heter White Writer och märket är Sailor! Med den ska det också bli lite upphöjd! Någon som har en sådan penna??
    Jag har den men det är lite tjockare än soufflen ...
  • claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-12 12:25:02 följande:
    jättefina alla hjärtansdag kort tjejer!!!
    Tack
    Cia o krabaten skrev 2007-02-12 13:54:40 följande:
    Å vad jobbigt det är att scrappa så här långsamt!!! Sitter och knåpar med en som jag vill skicka in till tidningen, men det tar ju eviga tider att välja fram och tillbaka hela tiden.Och inte klistra fast det ganska snabbt!!!Hur IDS ni långsamma scrappare?Jag har ju tröttnat på denna för länge sen nu
    Åh jag håller med dig...går det för segt, börjar jag fundera på om scrapping verkligen var min grej Men jag har börjat prova göra som Sol skrev att ha flera på G samtidigt och då känns det som att det inte gör så mycket om man råkar fastna lite på en...
    Sol30 skrev 2007-02-12 13:57:20 följande:
    Cia o krabaten: För mig är knepet att hålla på med flera samtidigt! Då kan man fortsätta med nån annan medan man väntar på nytt papper, torkning eller vad det nu kan vara!
    Du bloggröstar i min blogg.. Det är ett bra tips tycker jag det där med flera projekt samtidigt..

Hmm men jag har funderat på en sak...HUR i hela friden kan det komma sig att det är sant det som står i TS; att scrapping är verkligen Beroendeframkallande!!FörvånadFundersamGlad Det är ju underbart att det är det, men vad egentligen är det som gör att det blir så...??Har ni  nån idé om det?
  • Johanna 79
    Jen 82: Är du nöjd med din. Jag tror nog att jag känner mig ganska nöjd. Men det är svårt att säga nu när jag bara testat en sak.

Jag tittar in igen till kvällen. Då ska jag snoka runt lite i era bildgalleri här inne, och se om jag hittar någon som har gjort blänk på sin text

Måste ju prova min nya penna
  • Coursell

Någon som använt retro papper på något så jag kan få lite tips och ideer? Har ett helt block ju och vet inte vad jag skall göra med det.

• Henriks wife

Hejsan, tassar in med en lite fråga till er proffs

Vet ni vart man kan köpa Nalle Phu papper??????

• MAMMSY
    Henriks wife skrev 2007-02-12 15:48:30 följande:
    Hejsan, tassar in med en lite fråga till er proffs Vet ni vart man kan köpa Nalle Phu papper??????
    Vet att scrabooking etc har haft, kan inte web adressen men om du e i gbg med omnäjd ligger den på danska vägen... Sen tror jag att rum å ram har haft disney papper oxå...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket