• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark

Hi hi beroendeframkallande är bara förnamnet!!

Jag kan vakna mitt i natten och kan inte sluta tänka på en ny Lo. Snacka om knäppt. Sen lugnar det inte ner sig förrän jag sätter mig och scrappar.   Helt sjukt egentligen.  Skrattande

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Skumpis

Mammsy - Grattis till publiceringen! Du är verkligen i ropet just nu

C o K - Ja, vissa moment är mindre roliga när man är långsam scrappare _och_ perfektionist. Jag tycker bland annat att det är tråkigt att välja papper samtidigt som jag tycker det är jätteviktigt. Och ibland tar det flera timmar att klippa ur figurer från ett mönstrat papper bara för att jag klipper så förbannat noga. Och sen sitter jag och provar typ _alla_ dekorationer jag har. Man _vet ju aldrig_ om nåt annat passar bättre Antar att det är för att jag inte är särskilt konstnärlig av mig det blir så här. Jag får liksom slita ihop mina LOs. Fast jag gillar att jobba hårt Fast det är väl också därför jag inte scrappar så ofta Jag blir alldeles slut, både fysiskt och mentalt, av att göra en LO )som i genomsnitt tar 5 timmar att göra)

• Cia o krabaten

Skumpis: haha!
    Då hade jag nog slutat för länge sen
    Tar det lika lång tid om ni scrappar efter en skiss?
    Jag har märkt att om jag förbereder en Lo med att skissa går det fortare sen när jag väl har tid att scrappa.
    Skissa kan jag ju göra smtidigt som tjejen målar

• Humla78

Lilybee: Magnolia ligger i Borås. Nära ICA City i Knalleland. De har mycket fint, men är inte alltid så bra på att summera så jag brukar försöka ha lite koll på vart priset ska landa själv.

• Skumpis

C o K - Nä, det går lite fortare om jag scrappar efter en skiss. Och så blir det nästan alltid bättre resultat. Återigen bristen på den konstnärliga genen som blir talande. Jag ser _aldrig_ en LO framför mig när jag börjar. Resultatet kommer alltid som en chock

Ni som har koll; finns det någon rolig skiss, utmaning osv ute nu? Gärna tävling

• Skumpis

Ahhh... hittade en skiss på Swe-blogg. Får se om jag orkar ikväll

• MiaB72

Här är en LO som jag haft liggande ett tag, känns som att det saknas något men kan bara inte komma på vad jag ska göra mer eller om den är bra som den är så nu slänger jag ut den här så kanske nån kan komma med en bra idé eller om ni tycker den är ok som den är

fotbollskille.JPG

• Skumpis

MiaB72 - Jättefin som den är! Gillar speciellt titeln. Snygg!!! Men kanske något blänk eller liknande på cirklarna? Eller nä, jag vet inte. Jag tycker du ska vara nöjd!

• MAMMSY
    Lilybee skrev 2007-02-12 17:49:14 följande:
    Förresten, vilken LO är det Mammsy har gjort på SWE-bloggen? Blev så nyfiken...
    "Du å jag Pappa" heter min
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket