• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark

Venezuela: Tycker inte det gör något att rubriken är lite "sne´" Hade aldrig tänkt på det om du inget sagt.  Jättefin som vanligt. Mysiga färger!!

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Venezuela

Bark: Tack tack! Jag har varit inne på att ta bort ordet 'mitt' och lägga till 'et' i slutet av meningen, så att det blir 'bästa loppisfyndet' ist och därmed mer jämnt. Hörrni, säg till mig om jag är ute och cyklar eller inteFundersam

• Örnen76
    venezuela skrev 2007-02-12 21:04:23 följande:
    Cama: Okej, då ska jag prova att lägga ut en LO utan att ta upp en halv sida...Vad tycker ni om att rubriken inte går lika långt ner på båda sidor av cirkeln? Är så fyrkantig (rund i detta fall) av mig att jag har svårt att bryta mönster. När jag gjorde den fokuserade jag på att ordet 'Loppis' skulle sitta jämnt ovanför fotot, först senare såg jag att rubriken blev längre i vänsterkant...
    Jag tycker att rubriken blev helt rätt. "Loppis" är ju huvudordet, så det hade blivit snett om det hade flyttats mer till höger, om det var det du menar...
  • Cia o krabaten

Helt ok Venezuela. Hade inte heller tänkt på det.

• malin ulrika

Venezuela,
    jag tycker det är fint att ordet LOPPIS som är "poängterat" är i mitten. Tror det skulle se underligt ut om LOPPIS stod "snett" så att säga.

Himla fin för övrigt!

• Sol30

Venezuela: Jättefin lo! Har samma problem som du att jag har svårt att inte vara fyrkantig! Bra jobbat!

• Jo79
    Skumpis skrev 2007-02-12 18:29:09 följande:
    C o K - Nä, det går lite fortare om jag scrappar efter en skiss. Och så blir det nästan alltid bättre resultat. Återigen bristen på den konstnärliga genen som blir talande. Jag ser _aldrig_ en LO framför mig när jag börjar. Resultatet kommer alltid som en chock Ni som har koll; finns det någon rolig skiss, utmaning osv ute nu? Gärna tävling
    Kickis Pyssel: Tävling i rosa, brunt å rött med specifika dekos..
    Hobbyhuset:Skiss, kolla i bloggen
    Pappersbiten: Skisstävling
    Scrapbutiken: Skisstävling om att bli mars gästdesigner

Dom kommer jag på nu att jag sett... Kanske nått som passar?
    Mamma till KaramEllen
  • MAMMSY

Superfin LO Venezuela Å det e så kul att se det pappret på andras LO, det är ju Formats egna papper, jag fick pröva det för ett tag sedan å nu dyker det upp lite varstanns

• claudia79

Venzuela: Superfin LO! Snacka om känsla i den

• claudia79

Föresten kan passa på att fråga....Om ni ska scraplifta i en tävling tex, tycker ni då det är roligare att lifta en LO med mycket dekos och papper på eller en mer stilren eller har det inte med saken att göra???

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket