• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mystjejen

Blev så glad idag för jag fick reda på att jag kom med på en kurs som medborgarskolan ordnar här i stan. Själva kursen kommer nog vara sådär...men man vet aldrig! Men det ska bli sååå kul att få träffa fler som gillar scrappingen. Skulle vara så kul att ha någon att scrappa med live!
    Längtar...

• Mystjejen

BV: Försök att inte tänka på vad du gör utan bara kleta på, då brukar det bli bäst tycker jag!! Men det beror ju på hur resten ser ut/ vilken stil iochför sig. Men ändå...

• Skumpis

Mystjejen - En kurs i scrapbooking på Medborgarskolan? Coolt! Själv gick jag en kurs där i våras i Kalligrafi.

Emossingpulver. Natuligtvis

• Blue Vapor

Mystjejen - japp, det är så det blir. Färg är ju färg liksom - annars hade jag ju tagit nåt annat Men nu börjar jag undra om jag öht HAR den kulören jag behöver..... suck.

• Mizty

???? Nu fattar jag inte riktigt... Akrylfärg & EP, hur då? Embossar ni på sedan då eller?

Sorry att jag är lite trög Generad 

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • MAMMSY
    Mizty skrev 2007-02-13 22:00:58 följande:
    ???? Nu fattar jag inte riktigt... Akrylfärg & EP, hur då? Embossar ni på sedan då eller?Sorry att jag är lite trög   Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Jag har gjort så en gång när jag inte hittade nån stämpeldyna som hade rätt färg, att jag först målade med akrylfärg lät det torka stämplade med en genomskinlig dyna (clear) å sen hällde Ep på å värmde-Klart högblänkande chippisar!!!
  • Cheri
    Marajjah skrev 2007-02-13 18:12:29 följande:
    Ny LO: Är absolut inte nöjd med denna, meeeen, jag orkar inte klyra längre... Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Den är ju jättefin!!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket