• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sol30

Tack för svaren om färg!
    Kan man använda akrylfärg som är köpt på CO då? Det kan väl inte vara nån skillnad eller? Tror nämligen att jag har sånt hemma gömt i nån låda, nånstans....

• Asrta1
    BV: Jag testade att använda akrylfärg på min LO som jag gjorde i söndags och då använde jag mig av en sådan skumbit......tog väldigt lite färg men mååånga gånger så det inte skulle bli förmkt så allt blev åt skogen "Borstade" kanterna på CS, blev jättefint, om jag får säga det själv
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Mystjejen

Marajja: Gillar också din LO!

BV: Jag använder oftast pensel, en platt ganska hård. Då följer färgen med lite oc sprids liksom ut. Eller hur man nu sk aförklaradet...

• Marajjah
    Mystjejen skrev 2007-02-13 21:39:18 följande:
    BV: Vad är stickles???
    Glitterlim
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Blue Vapor

Jomen Stickles vet ni väl? Sån liten liten flaska med glittrigt klet i, finns en herrans massa färger - en smal liten pip som man "målar"/duttar med - kostar 25-30 kr. Det finns säkert på typ scraproom eller nåt.

EP - embossingpulver

Hm,Fundersam jag tycker jag har testat både hård pensel och den där skumpenseln...... men njaaaaa.... jag tror jag får ha ett litet trial and error - event här för mig själv

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket