• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79

BV: Jag har funderat på hur dina egengjorda kort ser ut?? Me tanke på att du har miljoners snygga stämplar, men inte gör målade motiv, så måste de vara snygga (korten) alltså....Och du förstås Men har du nån liten appetizer att fresta med ?

• Camasunary

Jag simmar verkligen ur bild... är helt bakom flötet och gör mig bäst i sängen (och det hade jag gjort för 2 timmar sen också!!)

Såå trött...  Hoppas på en bättre dag imorgon

• claudia79

Cama:...."och gör mig bäst i sängen"...Tycker maken också det haha? .....Ånej here we go again...*klockan-närmar-sig-tolv-och-jag-börjar-bli-trött-djävulen har flygit i mig *

• Blue Vapor

*morr* jäkla explorer att bara DÖÖÖÖ helt plötsligt! Skrikandes

Claudia - hm, ja nä jag har nog inte lagt upp så många kort i mitt galleri...känns som att det var ett tag sen man "kortade" riktigt på allvar också! Ska kolla om jaghittar nåt jag pallar med att visa

• claudia79

Mään kan det bli fredag så jag får pengar och Scrapaddicted får måååånga pengar av mig!? Hon har lagt upp sjukt mycket under nyheter, så min mus fick spatt och höll på att hoppa på varenda köpknapp som fanns!

• Marajjah

Å efter att först ha skrivit för hand på min jul-lo och sedan försökt rädda den efter det tragiska misstaget så kommer jag nog aldrig mer (iaf inte den närmsta månaden) att skriva direkt på mina LO:s, utan istället använda mig av Susie's hand. Så schnyggt!

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Venezuela

Hallå där flickor - jag behöver hjälp!! Har aldrig laddat hem fonter förut, men nu kunde jag inte motså BV´s länk. Har laddat hem och packat upp filen, men hur gör jag för att använda den?? Prövade att högerklicka och 'öppna med windows' - blev bara rena grekiskan....

• Marajjah
    claudia79 skrev 2007-02-14 23:58:33 följande:
    Mään kan det bli fredag så jag får pengar och Scrapaddicted får måååånga pengar av mig!? Hon har lagt upp sjukt mycket under nyheter, så min mus fick spatt och höll på att hoppa på varenda köpknapp som fanns!
    Känner igen det där. 200:- är vad min plånbok pallar med. Undrar vem som köpt papper för 1000 pesetas egentligen. Men Jane hade grymt mkt fint. Svart-vitt är vackert - tycker jag!
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • malin ulrika

Venezuela,
    ofta räcker det med att pluppa in den uppackade filen (som ofta heter nått typ blablablafont.ttf) i ett visst directory.
    På min dator är det under C:/Windows/Fonts

På min gamla dator pluppade man bara in filen där (jag hade woindows 98), nu har jag windows XP, och då får man klicka på "installera font" i det directoryt, och så väljer man att "gå" dit där man hade packat upp fonten. Hoppas du förstår, säg till annars, jag är vaken ett bra tag till!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket