• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Skumpis

*vill ha*

Fasen, nu börjar timmen då sonen börjar vakna. Dags att knyta sig. Måste bara plocka ihop ett litet RAK-paket till min gravida scrappande klasskompis

• Camasunary

Måste ju svara på frågor också! Det var längesen sist (blinkar lite åt Claudia )

Favoritbutik på nätet: Har också varit vilse ett tag efter att favoriterna lagt ner, men nu så: Magdas, Scrapperiet & Scrapaddicted!!
    Nästa inköp blir: Mer nytt från over there!! Ev. på mässa...
    Favoritdeko just nu: Floss, floss, floss, wire, band. + allt som går att stämpla & embossa!!
    Används aldrig på LOs: Klistermärken med figurer på tror jag.. Fundersam
    Less- or more-LOs: Både och!!
    Antal LOs i månaden: Senaste månaden; 1 miljon (känns det som!!) annars kanske 10?
    Antal LOs totalt: Vet inte riktigt.. mellan 50 och 100 tror jag!
    Tid för en LO: Aldrig mindre än 3 timmar, övre gräns... oändligt!

• malin ulrika

BV,
    jo jag bor i Canada, nära Montreal, så det är ju rätt nära gränsen...
    Kanske kan övertala maken till en minisemester i USA nån gång... Oj nu sådde du ett frö i hjärnan...

• malin ulrika

BV:
    SLUUUUTA nu!

Förresten du som är med i "anonyma fontoholics", , har du nått tips på en "gullig" font att använda på en sida med "My little pony"?
    Kan inte hitta nått...

• Blue Vapor

Oh, japp, det har jag nog!!! Ge mig en 5minutare, så ska vi se.... eller 10, för nu kom jag på att jag skulle maila Mammsy en font!!  Hemlis *glömsk*

*ilar*

• Marajjah
    Blue Vapor skrev 2007-02-14 22:53:16 följande:
    Skumpis *fniss, förlåt* Jo, man köper en packe mappar som man hänger käckt rätt över vagnens bredd! Däri lägger man papprena! Och så kan man köpa som tex jag har - en stor "låda" att ha hängande längst bak för stora saker, typ kanske rullar och stora böksaker som man ändå vill ha - och en liten grund "låda" att ha längst fram, där jag lägger punchar i ena avdelningen och har en massa scraps i den andra! För de där lådorna ingår inte va Marajjah? Minns inte...... det är i alla fall jättebilligt Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jag tror inte ens att de där lådorna finns längre. Fanns inte då jag köpte min iaf (1 års sedan). Men det kanske gör det nu. Ingår gör de i vilket fall inte.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • claudia79

Kikar in igen...Asså va ni skriver girls!! Sen halv nio typ 7 sidor att läsa igenom....Najs!

Jag är "duktig" och sitter och scrappar Gör efter en skiss i tidningen plus denna veckan till SWE:s skissutmaning, men vet inte om jag ska skicka in den.. Det är personer med på den som kanske inte gillar att bli publicerade (Why not?!?! )

BV: Jag älskar din lilla hörna! Så fullSMOCKAD verkligen med roliga pysselsaker...Maken är less på att jag måste ha taklampan tänd när jag scrappar (han sitter i samma rum) så imorrn ska vi åka och köpa hyllor och konsoler till min hörna, och så ska ja sätta upp spots tänkte jag på nåt sätt så man får mer punktbelysning...blablabla

Mina svar på Skumpis frågor:
    Favoritbutik på nätet: Scrapaddicted, Magdas och Scrapperiet.
    Nästa inköp blir: Alfabet, foam eller chipboard! Är helt galen i dem just nu...och Papper såklart!
    Favoritdeko just nu: Chipboard och floss är oslagbara!
    Används aldrig på LOs: väldigt sällan QK:ar..*ähum * om det inte är i form av hjärtan eller nån annan basic form (haha det här blir bara värre och värre)
    Less- or more-LOs: MOOOOOOORRRREEE!
    Antal LOs i månaden: 7-10 st
    Antal LOs totalt: 70 skulle jag tro..
    Tid för en LO: Minst två timmar.....max fyra!

Nähä jag återkommer vid kvart i två då och hoppas på 7 nya sidor att läsa ikapp

Cama: Har du valt??? Jag hade en toppenidé, sen kom jag på bar a shit me! man är ju tvungen att lifta nån dessutom Men det ska nog gå att fuska ihop nåt ändå haha

• Blue Vapor
    Marajjah - nähäääää... så synd! Ja jag har haft min längre....

Malinulrika - nu vet jag ju inte riktigt hur pass gulligt du tycker dessa är, men kolla efter de här:

CurlZ MT
    kissmekissmekissme
    Black Boys on Mopeds (jamen den heter verkligen så!!)
    Fontdinerdotcom Loungy
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket