• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Coursell

Oj, jag gör nästan inget nytt. Har påbörjat tre album. Ett till varje barn plus vårt bröllopsalbum.. Barnen är ju 11½, 6 år och 9½ månad och bröllopet stod för 5½ år sedan.

• Jo79

Men hallåååå? HUR ska jag kunna klippa i dessa UNDERBARA papper?!? Va? VAAA?? (Har precis hämtat en liten packe Phoebe ohc Perhaps från ICA)

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79
    kanskesnart skrev 2007-02-15 00:24:29 följande:
    Helluuu.. E det nån som kommer ihåg hur det funkar me betalningen ho SA? Ska man betala direkt efter första automatiska orderbekräftelsen eller vänta på en personlig? Kommer inte ihåg hur de va & det var ju inte länge sen ja beställde där ju Kan man bli dement vid 26??Venezuela: Här är en till som börjat hämta hem fonter som en galning! Får nog köra dataskrivet i fortsättningen, för min handstil har blivit gräslig (men det kanske hör ihop med demensen) 

Jag har för mig att hon har ändrat i sina köpvillkor. *kilar in och kollar*. Såhär står det nu

"En automatisk orderbekräftelse utgår till din angivna e-postadress. Vid förskottsbetalning: Summan betalas till vårt bankgiro 5466-5468 senast 4 dagar efter beställningen gjordes. Vid erhållen betalning plockas ordern, och mail om eventuella slutsålda varor mailas till dig. "

Man ska alltså numer betala vid första mailet och bekräftelsemail kommer efter betalning.

• kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-02-15 16:17:51 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-15 00:24:29 följande: Helluuu.. E det nån som kommer ihåg hur det funkar me betalningen ho SA? Ska man betala direkt efter första automatiska orderbekräftelsen eller vänta på en personlig? Kommer inte ihåg hur de va & det var ju inte länge sen ja beställde där ju Kan man bli dement vid 26??Venezuela: Här är en till som börjat hämta hem fonter som en galning! Får nog köra dataskrivet i fortsättningen, för min handstil har blivit gräslig (men det kanske hör ihop med demensen)  Jag har för mig att hon har ändrat i sina köpvillkor. *kilar in och kollar*. Såhär står det nu "En automatisk orderbekräftelse utgår till din angivna e-postadress. Vid förskottsbetalning: Summan betalas till vårt bankgiro 5466-5468 senast 4 dagar efter beställningen gjordes. Vid erhållen betalning plockas ordern, och mail om eventuella slutsålda varor mailas till dig. "Man ska alltså numer betala vid första mailet och bekräftelsemail kommer efter betalning.
    Ja, det va så jag uppfattade det också, men det var väl inte så förut? Var därför jag blev lite förvirrad Kanske inte är dement då trots allt Men nu betalade jag me kort så då vet ja inte hur det funkar (det märks väl )
  • Jo79

Betalar du med kort har du det hos dig innan du hinner blinka... Jag beställde igår middag och fick det idag! Supersnabbt!

Mamma till KaramEllen
  • Bark

La in en beställning på Magdas har hört att ni är många som gillar dom. Väntar och längtar.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Mystjejen

Nu har maken och dottern åkt på "pannkakstorsdag" så nu ska jag scrappa heeela kvällen...
    Har några tävlingar/utmaningar som jag vill hinna göra så ikväll är det snabbscrapping som gäller!
    Får se vad jag hinner...

• Mystjejen

Meeen vart tog inspirationen vägen...
    Har suttit och kollat på mina foto och helt plötsligt så känns det som om jag inte har ett enda kul att scrappa...skumt...

• Bark

Visst är det trist när inspirationen tryter. Sitter själv hemma just nu och tänkte jag skulle scrappa lite, men nää. Satt bara och plockade i min ica-kasse. Hittade inge bra kort och inga roliga dekos eller någonting. Min inspiration flög oxå iväg!!

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Mystjejen

Bark: Ja, det är typiskt... Men nu har jag plockat fram alla babybilder på dottern, ska göra om hennes 1:a året album och det är många bra foto. Får se vad det blir...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket