• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Men jag håller med dig, kikkan om att det inte är så otroligt roligt att sitta och skära/klippa ut en massa grejs!!

• Tjej 83

ingen som handlar på minenskatten o vill köpa en sak till mej. haha låter ju jättesnål då frakten är så mycket för en sak..
    nää får la åka dit om ja hinner nån gång. eller se om de har mer saker ja vill ha. hmm

• annika5064
    Camasunary skrev 2007-02-18 22:11:50 följande:
    Plocka upp alla små fotofix-flärpar från golvet!! De små  blir liksom statiska och vägrar lossna från mattan när jag dammsuger!!
    Tips!
    Jag har alltid en stor plastburk med lock stående bredvid mig och slänger dem däri med en gång. Locket är den stora grejen för det får Joel inte upp!
  • Fnyz
    kikkan skrev 2007-02-18 22:06:34 följande:
    Har en liten fråga:Vad tycker ni är tråkigast när ni gör en LO? Typ, göra rent verktyg/penslar osv, fundera ut hur ni vill ha LO:en, städa undan efter er.....Ja, vad tycker ni är tråkigast (om det nu finns nåt ni tycker är tråkigt när ni scrappar). Själv så tycker jag allt är roligt......utom att klippa till saker. Typ klippa ut bokstäver, tags och andra grejor som måste klippas......fy vad tråkigt det är. Jag som är lite snål(ekonomisk, fattig....) har ju några chipboard som jag använder som mallar, så då måste jag ju klippa ut dom sen......TRÅLIGT! Men allt det andra är sååå roligt så det roliga tar lätt överhand
    gå å tvätta av stämplarna mitt i skapandeprocessen, jag vill ju göra det på engång så de blir rena men man störs ju å på vägen mellan scrapbordet str det en gåstol att krångla sig över å sen måste man torka av dem efteråt ååååå de är sååå tråkigt attt tvätta av stämplarna, fotofixgrejerna tycker jag de e kul å gå å plocka men då kanske jag är lite dum åxå
  • Johanna 79
    Astra 1: Jätte fina nya Lo.s. Gillar den med... Nä jag gillar verkligen allihopa. Alla fina på sitt sätt!
  • Johanna 79
    Fnyz: Din Lo var också jätte fin, föll mig i smaken.

Jag har gjort en ny Lo:s men kan inte fota den då min smbo har tappat vårna kamera i golvet. Så hela objektivet blev snett. Ska kolla med försäkringsbolaget om vi kan få ut något. Tror att vi har någon drulle försäkring.

Sedan har jag gjort en grattis kort till svärfar. Han fyllde idag. Svärmor tyckte det var jätte snyggt!! Alltid kul.
    Nu är det så att hon har en stor godis affär här i stan. Där hon till mästa dels har en massa fin choklad i form av choklad aksar och en massa praliner!!!!!!
    Nu undrade hon om jag inte kunde göra lite fina kort till henne! Då många frågar efter det när de köper choklad till present! Så bäst att fundera ut några olika... Ska bli spännande. Man kan ju alltid pröva om någon vill köpa!
  • Camasunary

Det låter ju jättekul Johanna! Men oj så farligt med en godisaffär i släkten Räcka ut tungan

• Johanna 79
    Camasunary : Ja det är det. Jag älskar smågodis. Men just nu går jag på Atkins metoden. Och då får jag hålla mig ifrån lösgodiset. Så äter riktigt mörk choklad, så mumsigt!
  • malin ulrika

kikkan,
    det tråkigaste tycker jag nog är att sitta framför datorn och kroppa bilder, förstora och förminska etc för att få det som jag vill ha det. Och retuschera när det behövs. (Göra min stora röda kran lite mindre röd t.ex...
    Fast det är ju ett "nödvändigt ont".
    Men det vore trevligt om man liksom hade det gjort, ibland gört jag t.ex. det jobbet på kvällen, och förbereder alla bilderna, sen nästa morgon kan man koncentrera sej på "det kuliga"!

Jag är inte heller så glad åt fotofix, använder helst glueruuner, men Tombo'n blev dålig, har köpt en annan sort nu idag, Ad-tech, får se hur den känns...
    Har suttit och skrivit ut bilder och journaling till utmaningen, får se om jag kan få till det nu ikväll...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket