• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Hej på er!
    Behöver lite tips vad gäller embossing, hur funkar det, vad behöver man?
    Vad jag främst skulle vilja använda det till är att "färga" chipboard bokstäver med, istället för att måla. Kan man det? Har fått för mej att det är nått slags pulver som man liksom "smälter", vad använder man att smälta med?
    Tips, ni som prövat detta?

• Bark

Det tråkigaste som jag tycker med scrapbooking är det som kommer efter. STÄDA!! Jag har ingen scraphörna, så det måste städas med en gång. Alla små rester som ni skrev fotofixlappar, klippspill och så rengöra stämplar. Dötrist.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • InaFia

God morgon, är alla lite sega i starten idag?? Så få inlägg.

Har inte fått scrapat något i helgen men jag har 5 st väntandes på mig, lite journaling och fotografering så kommer dem snart upp här.

Kan ni rekommendera en nätbutik med mkt dekos?? Det  börjar ta slut här hemma och jag har bara blommor nu, det passar ju inte på första pulkåkningen mm.

Ha en bra dag/ Katharina

Mamma till Ellioth
  • älvanpurjo

här är man gräs änkling så har je tid att schrappa förens grabben sover för natten.
    ochp å rågap å allt flyttar jagp å lördag :)

• Fnyz
    älvanpurjo skrev 2007-02-19 08:48:57 följande:
    här är man gräs änkling så har je tid att schrappa förens grabben sover för natten.ochp å rågap å allt flyttar jagp å lördag :)
    men de e ju när man är gräsänka osm man har som mest tid å scrappa då är det ju ingen karl som stör å vill ha uppmärksamhet på kvällarna så de e bara å scrappa på när barnet sover, leker, farmor kommer över å myser en stund
  • Cia o krabaten

Grattis Claudia!

Mit tråkigaste är att städa och plocka iordning EFER jag scrappat! Vill gärna bara ånga på och fortsätta scrappa så det slutar med stora högar av ratade papper på skrivbordet så jag inte får ngn plats att scrappa alls
    Fotofixlapparna kan jag plocka när dottern är med, hon hjälper till bra
    Sitta vid datorn är ok.
    Tvätta stämplar passar jag in så att det är när jag ska sluta scrappa iaf eftersom jag måste gå ner för att ha rinnande vatten *Undrar när maken ska bygga toan här uppe...*

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket