• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Asrta1 skrev 2007-02-19 19:43:29 följande:
    Hejhej!Grattis till er alla som fått era LOs publicerade och liftade Vågar inte skriva något namn för jag är rädd att jag glömmer ngn då amningshjärna Har ett problem....jag kan inte bestämma mig för om Bazzill CS är lika tjock som papperna som kallas/är i Letter size?????Ngn som vet eller kan tänka sig ngt.....Sitter med både och framför mig men kan inte ta ett beslut...ska prova att skriva ut på pappert och jag vet att man får inte använda CS i min skrivare pga att pappert dras in från sidan...inte uppifrån och igenom.....Jag upplever det som att Letter size-pappert är tunnare men bara när jag känner med högerhanden inte vänster Hade ni vågat chansa????Gud vilket i-landsproblem man har Men jag vill inte offra min nya fina skrivare..... Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    min skrivare drar in papprena framifrån liksom å så kommer de ut på samma ställe typ som de dras in å de funkar finfin med vanlig CS har aldrig läst i instruktionsboken om de finns några "regler" där men jag chansade en dag å höll tummarna men den har ALDRIG ens hackat nå. det är en HP
  • Asrta1

Fnyz: Åhhh är det sant????!!!!!! Vad glad jag blir...har också en HP, en All In One. Ska genast testa då...hoppas den håller......

Fattar inte varför inlägget blir så här

Kan iaf inte bero på min amningshjärna iaf

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Asrta1
    nu blev det ju normalt men det var bara helt grått när jag skrev Fundersam
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Fnyz
    Asrta1 skrev 2007-02-19 20:09:34 följande:
    Fnyz: Åhhh är det sant????!!!!!! Vad glad jag blir...har också en HP, en All In One. Ska genast testa då...hoppas den håller......Fattar inte varför inlägget blir så här Kan iaf inte bero på min amningshjärna iaf Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    min är en "HP deskjet 3745" det är en av de billigaste å rangligast modellerna av skrivare jag vet så håller den så borde din åxå göra det
  • Skumpis

Frågar igen eftersom jag sitter med min "scrap-bok" och gör ett register. Vad har ni för rubriker i era??? Jag har fått med:

Planerade LOs
    Gjorda LOs
    Önskelista
    Scrapträffar
    Mässor

Vad borde jag mer ha med?

• Coursell

Mallar kanske.

Har ingen egen bok, men det var det första jag kom att tänka på.

• Cia o krabaten

Skumpis: Ideer!
    Tex när man bläddrar i tidningar så ser man ju en detalj här och var man vill ha med.
    Tex: Spets på en LO
    En LO i bara gult
    Fotot i Sepia/SV
    Lifta den och den LO'n osv

• Skumpis

Cousell - Typ skisser och så menar du? Bra idé! Tack!

• Fnyz
    Skumpis skrev 2007-02-19 20:34:08 följande:
    Frågar igen eftersom jag sitter med min "scrap-bok" och gör ett register. Vad har ni för rubriker i era??? Jag har fått med:Planerade LOsGjorda LOsÖnskelistaScrapträffarMässorVad borde jag mer ha med?
    skrev ju tilld ig vilka rubriker jag hade så du har väl redan rotat bland dem men jag glömde då att ajg har en "butiker" tror jag

där skriver jag egna resentioner på scrapshopar å skriver upp deras www-adress å så från dem man får visitkort så häftar jag in det åxå. det är bra när man fått skriva in många om man itne minns hur en vis butik var så kan man kika, så kan man ju kika lite i den om man letar efter en som har mycket papper eller en som ahr mycket stämplar eller så.
  • Skumpis

CoK - Tack!

Fnyz - Jag var så slarvig att jag inte skrev ner dem. Fast nu kom jag på att du skrev dem i min gästbok va? Jag behöver verkligen en idébok Bra idé med butiksrecension också. Tack!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket