• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Venezuela

Oj, vad mkt nytt jag missat under dagen. GRATTIS till alla publiceringar, va kul!

Jag funderar på att köpa mig ett classic alfabet till min QK och det lutar nog mot ett Studio. Är det någon av er som har koll på vart man kan få tag i nåt till bästa pris? Med min DT % får jag en för 1280, men finns det billigare? Jag bara måste ha ngt stort att göra rubriker med! Har ju en del chipboard och foamstamp, men jag skulle vilja ha nåt att stansa ut också. Ska troligen ha nån kurs på jobbet och då skulle det också kännas bra att ha ett som inte sviker...

• MiaB72

Oj, har ni egna scrap-böcker!! Det lät intressant! Först för att jag älskar att köpa böcker och skriva i och sen sparar jag ju en massa mallar och sånt som jag nu bara har i en plastmapp och som sagt, man hittar ju idéer i tidningar som man sen glömmer vilken tidning det var!!

• Asrta1

Tjihooooo!!!! Hoppar högt av glädje...Det gick att skriva ut!

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Cia o krabaten

Asrta: Härligt!
    EN ny värlsd har öppnat sig!

Jag har tvärstopp i skallen!!!
    Kan inte komma på vad jag vill scrappa och har knappt några foton och färgen är slut i skrivaren
    Så vad gör man? Degar framför fl istället!

• Skumpis
    MiaB72 skrev 2007-02-19 20:52:35 följande:
    Oj, har ni egna scrap-böcker!! Det lät intressant! Först för att jag älskar att köpa böcker och skriva i och sen sparar jag ju en massa mallar och sånt som jag nu bara har i en plastmapp och som sagt, man hittar ju idéer i tidningar som man sen glömmer vilken tidning det var!!
    Jag håller på att göra en scrap-pärm i A5-format så jag kan sätta i och ta ut blad allt eftersom. Håller just på med registret. Det går åt ett helt Bazzil till varje flik så det blir en dyyyyr scrapbok Men det är kuuuul

Nån mer som har tips så jag får göra ännu fler flikar och får en ännu dyrare bok?
  • Jo79

Skumpis: Jag har har Idéer, Önskelista, Butiker, Swappar och Skisser i min lilla scrappbok.

Mamma till KaramEllen
  • claudia79

Cia: WoW! Igen!? (Tidningen...) Nu längtar jag ännu mera!Räcka ut tunganFlört Men när det gällde din Altered burk, fick du skicka in den då eller räckte det med dina egna foton?

• Cia o krabaten

Claudia: Det är det som är det ironiska!
    (Inte publiceringen alltså )
    Att jag skickade in burken för foto, men sen så använde de mina egna halvkassa foton iaf!!!

Förresten lite ironikst det andra med för jag gjorde denna till marsnumret i julas och sen så gjorde jag burken bara för att "träna" på att skicka in Och så blev den vald!
    Ska inte säga ngt vilken som är min så får vi se om ni känner igen min stil utan att läsa namnet

• scrapparlotta

Jaha, att hänga här och scrappa sent på nätterna sätter sina spår nu. Jag är ASTRÖTT. Har gått som i en dvala hela dagen idag. Nu blir det sängen för mig.......ca 3½ timme tidigare än vad jag brukar....

God natt alla scrappare. Scrappa lugnt i kväll! Imorgon kväll ska jag förhppningsvis vara piggare och tar då nya tag.

• malin ulrika

Skumpis,
    man kanske ska ha "referenser" typ websidor eller affärer, för både inspiration och att handla på?
    Själv är jag ju typsnittoman, så ett kapitel med favorit fonter skulle jag nog ha!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket