• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sol30

Grattis till alla publiceringar! Träsktrollen finns överallt!

Här är vi sjuka, så det blir inte så mycket scrappande för min del.

• claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-19 22:03:17 följande:
    Claudia: Ja där hittade jag 2-3 jag skulle vilja härma lite från Och flera ideer.Tack igen Skumpis för påminnelsen!Måste skickas senast onsdag såg jag Någon som har lust att hjälpa mig beskära min bild??Behövs PS och jag litar ej på att maken fixar det tills dess!Help please!
    Ja har tyvärr inte Photoshop......Bara paint Annars skulle jag gärna hjälpa dig!
  • Cia o krabaten

Claudia: tack. Jag har också Paint men aldrig använt det.
    Hur gör du när du beskär dem?

• Mizty
    Cia o krabaten skrev 2007-02-19 22:18:16 följande:
    Claudia: tack. Jag har också Paint men aldrig använt det.Hur gör du när du beskär dem?
    Jag kan hjälpa dig om du vill! Hoppas bara det blir bra så att du blir nöjd
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2007-02-19 22:18:16 följande:
    Claudia: tack. Jag har också Paint men aldrig använt det.Hur gör du när du beskär dem?
    de e lätt!!! öppna bilden markera LO:n högerklicka å välj klipp ut. "arkiv, ny" sen minsar man det nya pappret till en liten ruta, klistrar in å så voila!

eller så öppnar man bilden tar tag i nedre högra hörnet och drar det mot LO:n tills man är nöjd, väljer "bild, vänd/rotera, sen rotera 180grader" å så gör du samma med nästa nedre högra hörn å sen väljer du "bild, vänd/rotera, 180grader igen" å voila
  • Mizty

Är det någon som vet vart man får tag i swirlar på nätet? Letar & letar men hittar inga Gråter

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Tessegosing

ska bege mig till scrapaddicted imorgon (barnbidrag ju ;)) något jag behöver??? funderar på att köpa lite floss kanske ett stämpel alfabet, vad tycker ni om det??? och embossingpulver? är det något kul???

• Cheri

en fråga....

Om man har tex 4 bokstäver på en Die till QuKen... Då måste man trycka ut alla dom bokstäverna fast man egentligen bara behöver en av dom va?

• Venezuela

Cheri: Nja, du kan lägga pappret så att du bara får med en av bokstäverna. Dien går ju att vrida låt oliak håll också så att det blir lättare att passa in pappret över den bokstav du vill ha.

• Asrta1

Ja...imorgon kommer scrapp-bidraget En lycklig mamma är en bra mamma

Cheri: Ja det går att knåpa mkt med pappert, har precis fixat lite med min lilla "svarta"

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket