• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Jag sparar ju allt sånt på datorn jag. Fonter och URl och sidor att lifta osv.
    Det enda jag egentligen har min oscrappade scrapbook till är lösryckta ideer och att skissa när man sitter och ritar med dottern tex!

Fast ikväll gjorde vi faktiskt ett tack-kort tillsammans och hon hadterade Qk-diesen som ett proffs redan vid 2 års ålder!!

• claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-19 21:07:38 följande:
    Claudia: Det är det som är det ironiska!(Inte publiceringen alltså )Att jag skickade in burken för foto, men sen så använde de mina egna halvkassa foton iaf!!!Förresten lite ironikst det andra med för jag gjorde denna till marsnumret i julas och sen så gjorde jag burken bara för att "träna" på att skicka in Och så blev den vald!Ska inte säga ngt vilken som är min så får vi se om ni känner igen min stil utan att läsa namnet
    ja då är man bra duktig! Om tom ens träningsprojekt blir publicerade hihi

Mammsy; Vilken härlig LO den nya var! Särskilt gillade jag blommorna och hjärtat du gjort av de "paisley-formade" bitarna
  • Cia o krabaten

Claudia: Mend et var mest träning på att skicka in
    Själva asken lade jag ner STOR möda på och har nu glömt bort att jag hade så den fick visst inte M i onsdags

• Emmixen

Grattis till alla publiceringar! Och jättefina LO´s alla har gjort (minns inte vilka som gjort dom, men alla var fina)!

Om jag startar en prenumeration på scrapbooking m.m. nu typ, får jag mitt första nummer som marsnumret då eller får jag vänta tills aprilnumret kommer ut? Eller ska jag köpa lösnummer i affären istället..? Hm..

Ska fixa in min senaste layout här också nån gång (åååh...) och min senaste RAK jag fick idag.. :)

Har haft lite att göra här med en kompis idag och igår, därav min osynlighet. Är däremot tillbaka nu, så nu lär ni inte slippa mig mer!

Grattis, än en gång!

• Skumpis

Så ni får alltså reda på innan om ni blir publicerade? Jag har inte skickat in något så vet inte hur det funkar. Kan man skicka in vad som helst?

En liten teknisk oviktig fråga kommer här: Om man ska ha det som finns i flik 4, tittar man då bakom eller framför fliken? Jag och sambon är inte överens

• Skumpis

Nu är vi överens igen. Jag gav mig

• claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-19 21:33:29 följande:
    Claudia: Mend et var mest träning på att skicka in Själva asken lade jag ner STOR möda på och har nu glömt bort att jag hade så den fick visst inte M i onsdags
    Hihi jo jag bara skojade Självklart förstod jag vad du menade Ska bli spännade att se nya numret då! 27:e skulle det visst komma....
    Men jag är så glad*tralalala-la* för imorgon, mest troligt, får jag CK top ten eller vad den heter....beställd från Scrapperiet
  • Cia o krabaten

Man skickar ju in ett mail med sin LO och om de vill hamed den får man ett mail (SENT OFTAST!) där de ber en skicka in den för fotografering. Så då vet man ju!
    Det är bara att skcika in! Jag var livrädd innan,men gillar det nu (Konstigt? )
    Har just gjort färdigt en jag ska maila in!
    Shit, ska kolla det datumet kom jag på!
    *GAAAHHH BEHÖVER PS NU!!!*

• Cia o krabaten

Claudia: Ja där hittade jag 2-3 jag skulle vilja härma lite från
    Och flera ideer.

Tack igen Skumpis för påminnelsen!
    Måste skickas senast onsdag såg jag
    Någon som har lust att hjälpa mig beskära min bild??
    Behövs PS och jag litar ej på att maken fixar det tills dess!
    Help please!

• Fnyz
    Skumpis skrev 2007-02-19 21:51:18 följande:
    Så ni får alltså reda på innan om ni blir publicerade? Jag har inte skickat in något så vet inte hur det funkar. Kan man skicka in vad som helst?En liten teknisk oviktig fråga kommer här: Om man ska ha det som finns i flik 4, tittar man då bakom eller framför fliken? Jag och sambon är inte överens
    jag fick ett mail den 20 december att de ville ha med min LO i februarinumret och att de ville ha in den så snabbt som möjligt för de var sent ute redan. så jag skickade den efter ett par dagar och en vecka innan tidningen kom så kom min LO hem igen men det var såååå läskigt innan den kom tillbaka, var ju rädd att  den kommit bort
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket