• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Skumpis
    Fnyz skrev 2007-02-19 22:06:39 följande:
    Skumpis skrev 2007-02-19 21:51:18 följande: Så ni får alltså reda på innan om ni blir publicerade? Jag har inte skickat in något så vet inte hur det funkar. Kan man skicka in vad som helst?En liten teknisk oviktig fråga kommer här: Om man ska ha det som finns i flik 4, tittar man då bakom eller framför fliken? Jag och sambon är inte överens jag fick ett mail den 20 december att de ville ha med min LO i februarinumret och att de ville ha in den så snabbt som möjligt för de var sent ute redan. så jag skickade den efter ett par dagar och en vecka innan tidningen kom så kom min LO hem igen men det var såååå läskigt innan den kom tillbaka, var ju rädd att  den kommit bort
    Jaha, de vill ha in orginalet! Vad proffsigt Jag är rädd om mina LOs så jag struntar i att skicka in något
  • Skumpis
    Mystjejen skrev 2007-02-20 11:25:20 följande:
    Skumpis: Jag har ett "kapitel" med inspiration. Klipper ut saker, färkombinationer mm som jag ser i tidningar.
    Tack! Jag har två tomma flikar så det kanske blir ett sådant kapitel!
    Mystjejen skrev 2007-02-20 11:27:31 följande:
    Nu ska jag fortsätta fixa i mitt scraprum... Var ju på ikea igår, så idag är det montering som gäller... Köpte bla ett skrivbord (2m...) krokar, och lite annat smått och gott. Ska givetvis fota när det är klart!Ha en bra dag!Ses ikväll!
    AVUNDSJUK. Jag är så AVUNDSJUK!!!
  • Tjej 83

hur ser de ut när man använt chalk?
    nån som har en LO som man kan få se?
    efter att ni pratat om de förut så har jag tänk köpa men ville se hur de ser ut, o hur man gör.

• scrapparlotta

Det finns några här inne som bor i eller utanför borås, va? Har ni då i så fall hört talas om en liten butik som heter "Småslöjden" och som åxå ska ha en klubb som heter "pysselklubben"? Läste lite om detta i Borås Tidning, det är en tjej som har denna lilla butik med pysselgrejor, och då åxå scrapbookingsaker. Men mest intresserad blev jag av pysselklubben, som hon åxå hade. Där kan man tydligen varannan måndag komma dit och pyssla med andra. Kostar ingen. Nån av er boråsare här som har hört talas om detta, kanske till och med har varit där? Efter som jag är ganska ensam om min scrapbookingintresse här så vore det kul att träffa andra med samma intresse.

• Lilla bebisen Natalie

Jag har råkat tejpa med vanlig tejp (ej syrafri) på en liten lapp som jag vill ha med i mitt album. Dumt ja vet... Finns det nåt sätt att få bort tejpen utan att förstöra för mycket av lappen?

Hoppas nån vet..

Mamma till Natalie 061011
  • SandraK

Tjej 83: Om du kikar in på min blogg har jag en bit ner två tack-kort, där det ena bara är med chalk på ytterkanten, det andra är runt varje pappersbit.
    smamirakel.blogg.se/
    Och så chalkar jag i princip alla andra kort också, men där tycker jag man ser en tydlig skillnad mellan korten... Färgen "Chestnut roan" är min personliga favorit.

• Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-02-20 13:55:58 följande:
    hur ser de ut när man använt chalk? nån som har en LO som man kan få se? efter att ni pratat om de förut så har jag tänk köpa men ville se hur de ser ut, o hur man gör.
    jag chalkar alla mina LO:s så de e bara att kika, oftast använder jag mörkbrun chalk men ibland även olika färger som grön, röd och rosa
  • MamaKajsa

kollar om jag ska köpa en quickutz kanske....undrar en sak...vad menas med uppercase o lowercase o unicase när man pratar om bokstäverna?

• annika5064
    MamaKajsa skrev 2007-02-20 15:43:16 följande:
    kollar om jag ska köpa en quickutz kanske....undrar en sak...vad menas med uppercase o lowercase o unicase när man pratar om bokstäverna?
    Stora och små bokstäver och både och, har jag för mig!
  • Fnyz
    MamaKajsa skrev 2007-02-20 15:43:16 följande:
    precis så som annika skriver så är uppercase eller UC stora bokstäver och lowercase eller LC små bokstäver. Unicase då ingår både stora och små.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket