• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Smurfens Mamma

Hej hej

här gillar jag att beställa ifrån, snabba är de oxå
    http://www.scrapandgiftcorner.se/

Om ngn gillar nalle Puh så finns det lite sådana papper under nyheter v4

WIlhelm blir 1 år den 9 februari !!! !!! !!!
  • Örnen76
    M73 skrev 2007-01-26 10:41:15 följande:
    Åhhhh... nu vil jag shoppa mer, skall gå och hämta mina betällda pappersförvaringar idag och hopas att jag får tid att sätta mig och sortera in papper.... att jag hinner scrappa med är kanske för mkt begärt. Skall nog ta ett varv och se om de har fått in någon intressant scraptidning med. Skulle vilja scrappa nått fint till sambon nu när det blir alla hjärtans dag men vet inte vad...
    VAd är det för papperförvaringar du har beställt?
  • SandraK

Tjoho, här har tidningen kommit! Ska ta en första titt nu!!

• Örnen76

Ang Scrapbooking (tidningen) -
    Vilka affärer är det som har fått den före er prenumeranter?

• Tessegosing

Var köper man overheadpapper?? Och vad kostar de ungefär??

• SandraK

Nämen, det står att jag vunnit Fotoboken från Fujidirekt! Det har de inte hört av sig om innan.

• DianaJ

Nyfiken Örn

Tel till Magnolia
    033 - 41 03 50

• claudia79
    sofiemalmö skrev 2007-01-26 09:33:45 följande:
    Claudia79: Var köpte du dina akrylfäger?..har letat men finner dem inte, har sett dom förr..
    Jag köpte på Scraphuset, men de verkar inte ha kvar. Men det är ett löst glitter jag använt, inte akrylfärg. Så man limmar på det man vill blinga och sen glittrar man, häller av och tillbaka med överflödet i burken. De är väldigt dryga! Kolla scrapaddicted..OJ! Nu såg ja att Pappersvinden har tre 6st-kit och flera lösa burkar för 22:-. Om man vill prova är det ett perfekt tillfälle ju
    Neelah skrev 2007-01-26 10:04:45 följande:
    Hej allihopa! Jag har inte skrivit på lääänge, men nu börjar scraplusten komma tillbaka och jag skulle vilja göra ett sånt där kaffefilteralbum. Är det nån som har en bra länk med instruktioner eller som vill tala om för mig hur man färgar själva filtren och fäster ihop dem...
    jag fick inspiration från SWE..Men jag målade mina utsidor me vit akrylfärg, och satte sedan en bit kartong i filtret för att få lite stadga. På ena sidan satte jag två stora öljetter och trädde sen i massa band och det håller fint Åh jag älskar de där albumen - måste göra ett till snart!

Men är det nån här som scrappat en pekbok? Hur gjorde du då för att täcka hela utsidan me papper över ryggen och så där tänkte jag??
  • Blue Vapor
    Tessegosing - OHplast kan du köpa per ark i kassan på alla (?) bokhandlar! Har för mig att de kostar runt en tia styck.... Fundersam Kom ihåg att du ska ha för bläckstråleskrivare om du inte har en laserskrivare! Den plasten är lite skrovlig på den sidan som man skriver ut på. Men det har de nog koll på i affären Ifall man vill ha en hel packe så rekommenderar jag att köpa en större förpackning på Claes Ohlson!  Blir MYCKET billigare i längden!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket