• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • DianaJ

Mizty - fy vad trist. Jag hade riktiga problem första/sista gången jag beställde från deras nätbutik. Betalade tom i förskott för ett värde på över 1000.- och såg sedan inte röken av min order. Efter många veckor, mail och telsamtal kom det till slut fram ett paket till mig - med bara hälften av sakerna. TROTS att jag meddelat i förväg om att jag inte ville ha restade grejor utan pengarna tillbaka för dem sakerna.
    En massa mail/tel senare kom vi överens om att jag skulle få komma in och handla upp resterande summa för de restade/avbeställda produkterna då jag av en händelse skulle åka förbi borås tre månader senare... Så till slut fick jag varor för alla mina pengar. Men servicen och kommunikationen var/är under all kritik så jag har aldrig mer shoppat i deras e-butik (som har varor de inte ens har rent fysiskt) utan endast på mässor. Dock verkar det fungera problemfritt när man beställer deras egna stämplar - kanske för att de tjänar mest på dem? ;)

Alla andra e-butiker jag handlat av har jag fått bra service ifrån och varorna kommer oftast på 2-3 dgr efter order/betalning.

• Cia o krabaten

Nu ska jag kolla om posten kommit!

• DianaJ

Claudia - har inte scrappat pekbok, men när jag klätt andra böcker/pärmar med stora ark papper har jag använt spraylim :)Täcker hela ytan jättebra och lite kladd! (gift/syrafritt, tror jag köpt det på Panduro en gång i tiden)

• Blue Vapor

DianaJ - jag har en vän med egen liten scrap- kort-butik och hon väntar ständigt på utlovade leveranser från dem... trots att det är deras egna stämplar Skrikandes Jag vet en gång som hon var galen, då hade hon försökt ringa dem i TRE VECKOR för att odern de lovat på några dagar inte dykt upp...... Så det är ju trevligt med telefonnummer - OM DE BEHAGAR SVARA.

• DianaJ

BV - NÄE vad trist.
    Tyvärr är ju M alltid under dissk på div forum för jämnan verkar det som. Trist att de säljer så eftertraktade produkter så att ingen vill bojkotta dem för att få ändring på bemötandet. Personligen förstår jag inte hur de fortfarande kan ha sin verksamhet igång. Det är ju tyvärr bara kunderna som råkar illa ut :(

Nej applåder och hurrarop till alla fantastiska butiker som faktiskt finns där ute! :)

• Blue Vapor

Jag surfade runt på 2peas igår rätt mycket.... och såg mycket nytt! Bland annat BGs nya serier skymtade förbi - SKA HA!! Jag har inte varit så jätteförtjust i BG hittills, _har_ många men kan liksom inte använda dem Vet inte vad jag ska göra med dem och lägger alltid tillbaka i sin hög här Men de nya blev jag helt kär i

• Cia o krabaten

JIPPIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!

Tidningen hade kommit och vet ni?

Jag är publicerad!!!
    Iofs ingen LO denna gång, utan en ask med hjärtan!
    Längst ner på sida 68!
    vad konstigt det känns att titta på det JAg gjort i tidningen!

• DianaJ

Vad kul CIA! Måste kika när jag får tag i en tidning :)

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket