• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • miniGrynet
    Blue Vapor skrev 2007-01-25 22:35:34 följande:
    Är det någon här som brukar vara med på Papprikas scrap-maror? Funderar på ifall man skulle ta och delta nån gång........... kanske...... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Maror?

Jag har sett att hon har öppet på kvällar för pyssel, är det dom du menar eller är det nåt speciellt?
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • claudia79
    miniGrynet skrev 2007-01-25 22:31:06 följande:
    Claudia79Det Shimmer Kit du skrev om, hur fungerar det, är det löst glitter? Tittade på dom nu, superfina färger! ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
    Jag brukar ta lim på det jag vill blinga. Sedan lägger jag saken på ett papper och strör en hel hög med glitter på (ja,det är löst glitter) tex chipboarden. Därefter skakar jag försiktigt av överflödet och chipboarden är klar!

Pappret viker jag på mitten och häller ner överflödet tillbaka in i flaskan. Det är därför den är så otroligt dryg!!

Här är färgen Espresso:  blue eyes.JPG2.JPG

Jag har kitet Cityscape; www.makingmemories.com/products/disp_kits/shimmer_glitter.cfm
  • miniGrynet
    Claudia79

Den där är så himla fin, har kikat på den några ggr!!

Ja, då vet jag. Det var ju inte alls dyrt, speciellt inte eftersom man får flera färger i samma paket! Ska nog inhandlas...
    hmm... mkt man vill ha!
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • claudia79
    Loppan79 skrev 2007-01-25 22:33:19 följande:
    Wihooooo Jag surfar hemma!!!!
    Grattis
    Blue Vapor skrev 2007-01-25 22:35:34 följande:
    Är det någon här som brukar vara med på Papprikas scrap-maror? Funderar på ifall man skulle ta och delta nån gång........... kanske...... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Nej ja har inte varit med...än Men jag såg också på deras schema att de har ganska många inplanerade i vår..

Här har jag använt "Steel"...tycker det syns bättre hur glittrigt det verkligen blir...
    Nära dej.JPG
  • Blue Vapor
    mini - ja jag såg att de har liksom Scrapmaraton typ en gång i månaden! Från nån gång på dagen till sent på kvällen, med mat och så - man betalar 250kr för att vara med
  • miniGrynet
    BV
    Aha... har inte sett det, men det låter ju jättetrevligt!

Har funderat på att ta mig dit och scrappa en vanlig kväll oxå, men har inte kommit mig för det ännu.
    Som jag har förstått det så kan man låna en del saker när man är där, och såklart även handla om det fattas nåt när man sitter och klurar, och det klart att det gör det, det gör det ju alltid hemma så!
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Blue Vapor
    mini - ja precis, alltid fattas det nåt..... nåt jätteviktigt!

Man skulle kanske våga sig dit någon gång under våren Just nu är jag pankare än lusen, men snart borde det trilla in lite cash.... *ber till länsstyrelsen*
  • Sussieb

Cia o krabaten om du ska göra Dora i PP så leta efter bilder på google som du kan skriva ut och använda då blir det ju exakt....

Vet vem Dora är min son gillar att titta på henne, men jag är "elak" och visar den bara på engelska så han lär sig lite... (har fått den av en granne som är från USA som har dotter i samma ålder och sen bor min bror i USA och hans barn kan ju mest eng så det vorre kul om de fattar lite av varandra den dagen de evt möts...)

• Loppan79

Nu har jag beställt både från magdas och scrapaddicted Ser fram emot nästa vecka

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket