• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Pylle, gud så söt minipunkaren var!

• malin ulrika

Venezuela, vilken snygg, den med "Erik"!!!
    Vilka snygga färger, och lagom mycket "grejs" på!
    Hoppas det går bra med datorn, vad jobbigt det låter.

• roha

Massor av rosor till er alla! Jättefina LO:s o kort ni lagt upp!

Mamma älskar sin Savannah!
  • Venezuela

God morgon alla träsktroll!

BV: Tack för infon om skrivaren. Är själv på jakt efter en fotoskrivare och suger därför i mig allt jag ser och hör om ämnetFlört

Började med en LO igår kväll och skuttade glatt upp i morse med intentionen om att färdigställa den, men det tar alltid så himla mycket längre tid än jag tror. Vill också kunna scrappa snabbt!! Nu ska jag iväg till 'min' affär och hålla en nybörjarkurs för ett gäng som bokat ett eget kurstillfälle - alltid lika kul att se deras alster växa fram.

• MammaTillAmyLee

Hej allihop, vill bara meddela att jag har bytt användarnamn från Paxie till MammaTillAmyLee.

• bitte71

SandraK: jättesnygg LO!

BV: jaså det blev inte Canons skrivare? Den köpte vi och jag är SÅ nöjd med den - jätteskönt att kunna skriva ut de kort man har lust att scrappa för tillfället

malin ulrika: ska kika in till dig strax

Jo79: jättefin LO du också! Och grattis i efterskott från mig också

Det blev faktiskt en ny LO igår, när lillsmulan äntligen somnade:

nyföddLOAgnes.jpg Jag velar lite om jag tycker den passar som "nyfödd"LO- kanske är lite för mörka och tråkiga färger? Jaja, risa och rosa gärna!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och Agnes 070227
  • Örnen76

bitte71, jag gillar din LO. Kanske lite mörk. Om du vill ändra, kanske du kan byta ut pappret längt bak och ta en ljusare färg och skriva med svart ist för vitt.

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Blommig

Bitte: Tyckte din Lo var jätte fin! Inte alls för mörk. Tyckte att den blev kärleksfull med det röda!

• Örnen76

Hmmm.... verkar som om de flesta är offline nu...
    En dum fråga kanske med hur gör/tänker ni när ni köper papper? Kollar ni runt olika webbutiker och köper lite då och då för att fylla på lagret eller har ni en plan att köpa matchande enfärgat till mönstrat eller tar ni med korten till en fysisk butik och plockar ihop ett kit på plats?

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket